י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי 14 שנים

עשה היסטוריה: לפיד נפגש עם ארדואן בארבע עיניים

ראש הממשלה לפיד נפגש אמש בשולי עצרת האו"ם בניו יורק עם נשיא טורקיה ארדואן לפגישה בארבע עיניים. מדובר במחזה היסטורי שכן מזה 14 שנים מאז נותקו היחסים בין המדינות לא נפגש ארדואן עם ראש ממשלה ישראלי

עשה היסטוריה: לפיד נפגש עם ארדואן בארבע עיניים
לפיד בפגישה עם ארדואן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש אמש (שלישי) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. זוהי הפעם הראשונה בה נפגש ראש ממשלה ישראלי עם נשיא טורקיה מאז שנת 2008.

לפיד בירך בפגישה על העלאת דרג הייצוג הדיפלומטי במדינות, עם השבת השגרירים והקונסולים הכלליים לישראל וטורקיה. כמו כן, דנו המנהיגים במאבק בטרור ולפיד הודה למקבילו על שיתוף הפעולה המודיעיני בזמן הניסיונות האיראניים לבצע פיגועים על אדמת טורקיה. כמו כן, העלה לפיד בפני נשיא טורקיה את סוגיית השבויים והנעדרים בעזה.

לפיד וארדואן אמש. צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

לפיד הגיע אתמול בשעות הצהריים לניו יורק לקראת השתתפותו בעצרת האו"ם, בה הוא צפוי לנאום ביום חמישי בשעות הערב. נכון לשעה זו, עדיין לא תואם סופית מועד נאומו - ויש ניסיון להקדימו.

יצוין כי ראש הממשלה לא מסר הצהרה לתקשורת לפני עלייתו למטוס כפי שנהגו קודמיו, אלא רק מסר באמצעות דוברו לקראת יציאתו לביקור המדיני בניו יורק: "אני יוצא הערב לביקור מדיני שיכלול פגישות עם ראשי מדינות ומנהיגים יהודיים. ביום חמישי אייצג את ישראל מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם. מעל בימה זו יישמע קולה של מדינת ישראל, זכותנו לביטחון ושאיפתנו לשלום כמו גם תרומתה של ישראל ליציבות אזורית ולשיתופי פעולה בינלאומיים".

לפיד עולה למטוס בדרך לניו יורק. צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

באשר לפגישה עם ארדואן כדאי להזכיר דברים שאמר אך לפני כשלוש וחצי שנים יאיר לפיד כראש אופוזיציה בנאום בהפגנה נגד 'חוק החסינות' שלא בא לעולם שהתקיים בתל אביב במסגרת הבחירות לכנסת: "תקשיב לכיכר ביבי, לא ניתן לך. לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. לא ניתן. הם כל הזמן אומרים, "העם אמר את דברו." גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך. לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק. לא ניתן לך להיות רודן", אמר אז לפיד.

צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

אותו 'רודן טורקי ארדואן' שאז היה בעיניו דמות שלילית ישב מולו לפגישה בארבע עיניים כראש ממשלה. יתכן וארדואן עצמו לא עודכן באותה שעה שנאמרו הדברים ועד היום לא מודע שאך לפני שלוש שנים היה בעיני היושב מולו כדמות שלילית שאין ללמוד ממנה מאום.

יאיר לפיד רג'יפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד