י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשת "היהלום השחור"

לב לבייב נחת בישראל - ייחקר בלהב 433

איש העסקים והיהלומן לב לבייב נחת הלילה בישראל, לאחר כמה שנים שבהן שהה בחו"ל ולא שב למרות בקשת המשטרה לחקור אותו כחשוד בפרשת "היהלום השחור". לבייב הגיע בטיסה מרוסיה, בלש המשטרה ניגש אליו עם נחיתתו ומסר לו זימון לחקירת משטרה

לב לבייב נחת בישראל - ייחקר בלהב 433
לב לבייב צילום: אביר סולטן, פלאש 90

איש העסקים והיהלומן לב לבייב נחת הלילה בישראל, לאחר כמה שנים שבהן שהה בחו"ל ולא שב למרות בקשת המשטרה לחקור אותו כחשוד בפרשת "היהלום השחור". לבייב הגיע בטיסה מרוסיה, ומיד עם נחיתתו בלש משטרה ניגש אליו ומסר לו זימון לחקירת משטרה. כך מדווח לירן לוי באתר Ynet.

במסגרת פרשת "יהלום שחור", נחקר החשד להברחת ענק של יהלומים בסכום של 300 מיליון שקלים. במסגרת החקירה עלה כי עובד באחד המפעלים של לבייב ברוסיה, אדם ללא עבר פלילי, הבריח לכאורה לישראל כמות גדולה של יהלומים כשהגיע לארץ לפני שש שנים כתושב חוזר. החשוד אף טמן כמויות גדולות של יהלומים במזוודות ועל גופו, יחד עם שאר הכבודה שלו. במשטרה סבורים כי החשוד מכר את היהלומים בארץ מבלי לדווח על כך לרשויות המס. בפשיטה שערכו בלשי היחידה לחקירות בינלאומיות על ביתו בשנת 2018, נמצאו מאות תעודות משלוח הקשורות ליהלומים.

על פי הדיווח ב-Ynet לבייב צפוי להיחקר בימים הקרובים ביחידה הארצית בלהב 433 וייתכן שייאלץ להגיע כבר היום לחקירה. באותה שנה נעצרו שישה חשודים במעורבות בפרשה, בהם בנו של לבייב, זבולון, וקרובי משפחה נוספים. לבייב עצמו, ששהה אז בחו"ל, סירב לחזור לארץ לחקירה, ואף העמיד תנאים לחזרתו.

במהלך המשא ומתן שניהל לבייב עם המשטרה לפני ארבע שנים בנוגע לחזרתו לארץ, פרקליטיו העבירו למשטרה מסמך דרישות שבו נכתב כי לבייב "נכון להתייצב ולמסור גרסה מלאה ומפורטת לשאלות". לבייב הציע להיחקר ממקום מושבו בחו"ל, או להגיע לישראל לחקירה שבסיומה יתאפשר לו "לשוב לעבודתו בחו"ל. לבייב הציע להבטיח את התייצבותו בכך שישהה במעצר בית במהלך החקירה ויפקיד ערבויות.

במהלך החקירה אירע אירוע חריג, כאשר עובדת בחברת היהלומים LLD, שבבעלות לבייב, נפלה אל מותה בנובמבר 2018, בסמוך למתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן. צוותי הצלה שהגיעו למקום קבעו את מותה של האישה, מנהלת חשבונות בחברה ואם לשלושה בת 42. בני משפחתה טענו כי מדובר ברצח ולא בהתאבדות. אך בינואר 2019 הודיעה המשטרה למשפחתה של האישה כי ממצאי החקירה העלו שהיא שמה קץ לחייה.

פרשת יהלום שחור יהלומים לב לבייב להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד