ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בתום מצוד נרחב

הפיגוע בחולון: גופת המחבל שרצח קשישה בת 84 אותרה בתל אביב

בתום יממה של חיפושים וסריקות: גופתו של מוסא צרצור, החשוד בביצוע הפיגוע בו נרצחה קשישה בת ה-84 בחולון אתמול, נמצאה תלויה בבניין נטוש ברחוב בר כוכבא בעיר תל אביב, זאת לאחר סריקות קדחתניות של כוחות הביטחון במהלך הלילה 

הפיגוע בחולון: גופת המחבל שרצח קשישה בת 84 אותרה בתל אביב
הזירה בה נמצאה גופת המחבל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גופה נמצאה הבוקר (יום רביעי) ברחוב בר כוכבא, סמוך לדיזנגוף בתל אביב. במשטרה בודקים אם מדובר במחבל שרצח בת 84 בחולון, והמפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לזירה.

גופת המחבל שביצע את הפיגוע בחולון אותרה כשהיא תלויה מחוץ לבניין ברחוב בר כוכבא-פינת דיזינגוף בתל אביב. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו. 

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ת"א, המנהלים את החקירה קבעו בתום בדיקה קצרה כי מדובר במחבל, וכעת מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי, נמצא בזירה.

ממשטרת ישראל נמסר כי מאז שעות אחר הצהרים אתמול (ג') ועד הבוקר, משטרת ישראל ביצעה חיפושים וסריקות קדחתניים אחר החשוד ברצח הקשישה (84) אתמול בחולון. במהלך כל הלילה וגם הבוקר, התפרסו שוטרים ובלשים, כלבנים, לוחמי מג"ב ושאר יחידות מיוחדות, יחד עם כוחות הבטחון, במאמצי חיפוש מאומצים אחר החשוד במעשה, תוך הפעלת מירב המאמצים וכלל האמצעים העומדים לרשות המשטרה.

סרסור, שעבד באתר בנייה סמוך למקום מגוריה של הקשישה, החזיק בהיתר כניסה לישראל, ועבר אתמול במעבר אייל כדין. גופת הקשישה שהותקפה אותרה אתמול אחר הצהריים ליד בניין שנמצא בהליכי בנייה במרחק קצר מביתה. בתיעוד שהגיע לידי המשטרה נראה סרסור מגיח לעבר האישה מאחור, מכה אותה - ונמלט.

תושבים בחולון הביעו חשש בעקבות הרצח בעיר, שאירע ברחוב חשמונאים, שהינו מרכזי. לאחר האירוע כמה פועלים שעובדים באתר בנייה סמוך תושאלו עליו. "הבת שלי רצתה לצאת עם חברות. כתבתי בקבוצה של הבניין שדלת הכניסה תהיה סגורה. חולון נמצאת עכשיו בסגר", סיפרה ליאל בסלי, שגרה ברחוב המקביל לאתר 'וואלה'. "הילדים לא ילכו לבית הספר. אין לנו ביטחון במדינה שלנו".

אילנה משה, שגרה בדירה ממנה רואים את רחוב החשמונאים, סיפרה לוואלה כי ב-16:30 אתמול ראתה מישהו קופץ מהגדר. "הוא נראה צעיר, עם זקן שחור. בגדים כהים, ראיתי שוטר ואמרתי לו שיש לי מה לספר, והמשטרה באה לקחת ממני פרטים".

קארין, אחת השכנים שאיתרה את הקשישה והזעיקה את המשטרה, אמרה  לאתר ynet: "זה היה פשוט מחזה מזעזע. כשראיתי אותה היא כבר הייתה ללא רוח חיים, אז אני לא בטוחה כמה זמן עבר מאז שהיא נפגעה. חשבנו שהיא מעדה ונפלה על הרצפה, אבל עכשיו אני מבינה שזאת הייתה תקיפה".

קרובי משפחתו של המחבל אמרו הבוקר: "אנחנו לא מאמינים שהוא רצח, הוא לא יעשה דבר כזה. בתקופה האחרונה היו לו בעיות נפשיות בגלל כל מיני תרופות שהוא קיבל. מוסא אדם ביישן ושקט מאוד, בקושי מדבר אפילו עם בני משפחתו. יש דברים שאנחנו לא מבינים, נמתין לתוצאות החקירה. אנחנו בטוחים שהוא חף מפשע" כך דווח באתר ynet.

הקשישה שנרצחה, נזכיר, בשנות השמונים לחייה, אותרה אחר הצהריים בחולון אמש (שלישי) ללא רוח חיים, לאחר שהותקפה.

מעט לפני השעה 17:30 התקבל דיווח במוקד מד"א על אישה מחוסרת הכרה ברחוב החשמונאים בחולון. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על אישה ללא סימני חיים וקבעו את מותה.

החובשים של מד"א, דניאל גיאת ונתן רוס סיפרו: "הפצועה שכבה על המדרכה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלות מדממות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה."

יחיאל גולדמן, קמב"ץ זק"א ת"א מספר: "קיבלנו דיווח מהמשטרה על אישה שנמצאה ללא רוח חיים ברחוב. בסיוע מתנדבים נוספים מהיחידה, סייענו למשטרה בטיפול בגופה, ובאיסוף הממצאים הרבים במטרה להביאם לקבורה. נסיבות האירוע נחקרות ע"י המשטרה. הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית לצורך השלמת חקירה".

עדי ראייה שעברו ברחוב וראו את הקשישה מוטלת על הרצפה תיארו ל'כאן 11' כי זה "היה נראה מזעזע. הראש שלה היה פתוח". לדבריהם ליד גופתה אותר התיק שנשאה עימה ונבדק אם התוקף גנב ממנו דבר מה.

ראש הממשלה יאיר לפיד השוהה בניו יורק לקראת נאומו בעצרת האו"ם עודכן על הפיגוע ומסר: "הטרור הוא התגלמותו של רוע טהור. מדובר בפיגוע מזעזע של מחבל נתעב ופחדן שרצח אישה קשישה שלא יכלה להלחם בו. אנחנו ננהג ביד קשה נגד הטרור, נתפוס את המבצע ואת שולחיו. אני שולח תנחומים עמוקים למשפחת הנרצחת ומחזק אותם בשעתם הקשה". כך לפיד.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע ומסר: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצחת בפיגוע בחולון. רק יד קשה יכולה לנצח את הטרור".

פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד