כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טראגי

נכנסה לניתוח שקדים בבית החולים - ומתה

אשה בת 30 דיממה למוות בביתה. היא נותחה בשיטה שידועה כמסוכנת, ושוחררה לביתה למרות שכבר דיממה בבית החולים | היא שוחררה באופן "רשלני, חפוז, לא זהיר, לא סביר, טרם הזמן וללא בדיקת רופא" 

נכנסה לניתוח שקדים בבית החולים - ומתה
בית חולים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

סימה ביטון־יהודה מנתיבות היתה רק בת 30 כשדיממה למוות בביתה, יום אחד בלבד לאחר ששוחררה באופן "רשלני, חפוז, לא זהיר, לא סביר, טרם הזמן וללא בדיקת רופא" מהמחלקה לאף־אוזן־גרון בביה"ח הממשלתי ברזילי שבאשקלון, לאחר שעברה ניתוח לכריתת שקדים. כך מדווח רן רזניק ב'ישראל היום'/

על פי הדיווח עד הניתוח היתה סימה בריאה לחלוטין למעט דלקות שקדים חוזרות אשר הביאו אותה לניתוח, והיא גידלה ביחד עם בעלה שלמה את בתם שי־לי, היום בת שנתיים. מעכשיו יגדל שלמה את בתו אצל הוריו באופקים.

פרשת מותה הטראגי של סימה בדצמבר 2021, עולה בתביעת הרשלנות הרפואית שהוגשה לפני כשבוע נגד משרד הבריאות ובית החולים ברזילי לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. התביעה בדרישה לפיצויים כספיים הוגשה על ידי שלמה יהודה ובתו ש־לי יוכבד יהודה. בנוסף, עוד במארס השנה פנתה המשפחה למשרד הבריאות בדרישה להקים ועדה לחקירת הפרשה. את המשפחה מייצג עו"ד שי פויירינג, מעורכי הדין הבולטים בארץ בייצוג של נפגעי רשלנות רפואית.

לפי כתב התביעה, מיד לאחר שהועברה סימה מחדר הניתוח לחדר התאוששות הופיע אצלה פרץ דם משמעותי של 50 סמ"ק והיא עצמה סיפרה בזמן אמת לאחותה אפרת ביטון שליוותה אותה לאורך כל האשפוז: "השתעלתי בהתאוששות ויצא מלא דם והם כנראה הבינו שזה לא בשליטה", אלא שלמרות זאת היא לא נבדקה אז על ידי הרופא המנתח או על ידי רופא מומחה באף־אוזן־גרון.

על פי התביעה, במקום להחזיר את סימה לחדר הניתוח ולהזעיק רופאים בכירים כדי לבדוק ולטפל בדימום שעלול להיות מסוכן, היא טופלה רק חד־פעמית בתרופה המונעת פירוק של קרישי דם והועברה למחלקת האשפוז עם הוראה לפיה יש לדאוג שתפסיק להשתעל. חמור מכך: למרות שהיא היתה מועדת לדימום חוזר, ועל אף שהמשיכה להשתעל ובכך לסכן את יציבות קריש הדם סביב אזור הניתוח. כבר באותו ערב בשעה 19:35 הזדרז הרופא המתמחה במחלקה, שלא היה מודע כלל לדימום שאירע אצל סימה, לכתוב לה את מכתב השחרור לביתה. במכתב עצמו מצוין מפורשות שהיא כלל לא דיממה.

פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, מסר בתגובה ל'ישראל היום': "סימה ביטון נותחה בבית החולים ברזילי ב־23.12.21 ועברה כריתת שקדים. היא נותחה כמקובל ונשארה להשגחה בהתאוששות למספר שעות וקיבלה אף תכשיר שמעודד קרישת דם. למחרת נבדקה בשנית ושוחררה לביתה כמקובל, ללא עדות לדימום. היא פונתה לבית החולים סורוקה ב־25.12.22 עם ספירת המוגלובין נמוכה ובסקירה חוזרת לא נמצא דמם ממיטת השקדים, ובהמשך נפטרה לצערי".

"הסכנה לדמם בשל ניתוח שקדים הינה עד 5% והסכנה לתמותה הינה 1:20,000. לצערנו הרב החולה נפטרה. יש מספר שיטות מקובלות לכריתת שקדים. ביצענו בדיקה פנימית מקצועית של כל התהליך ובכלל זה, השיטות המומלצת לביצוע הניתוח והתאמת השיטה המתאימה לחולה המנותח, כמובן שהאירוע דווח למשרד הבריאות מייד כשבית חולים סורוקה דיווח לנו. האירוע נמצא בהליך תביעה משפטית, ולכן משום כך, ומפאת חסיונה, לא נוכל להוסיף כעת מעבר לכך. אנו מביעים צער ומנחמים את משפחת ביטון".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "התלונה נבחנת לעומק. אנו נמצאים בקשר ישיר עם המשפחה ונעדכן אותה בהליך, כמקובל".

ניתוח שקדים בית חולים ברזילי תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד