ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"זה לא בלוף"

פוטין הכריז על גיוס צבאי חלקי: מאיים בגרעין

בהודעה שהוקלטה מראש אמר הנשיא פוטין שהמערב "רוצה להרוס את המדינה שלנו". הוא טען שהמערב ניסה "להפוך את אנשי אוקראינה לבשר תותחים". רוסיה עדיין לא הכריזה מלחמה על אוקראינה, למרות שפלשה אליה בפברואר, והיא מכנה את פלישתה "מבצע צבאי מיוחד"

פוטין הכריז על גיוס צבאי חלקי: מאיים בגרעין
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז היום (רביעי) על גיוס צבאי חלקי ברוסיה, ולמעשה הציב את תושבי המדינה וכלכלת המדינה במצב קשה, לאור המלחמה עם אוקראינה. בהודעה שהוקלטה בטלוויזיה, אמר פוטין שהמערב "רוצה להרוס את ארצנו" וטען שהמערב ניסה "להפוך את אנשי אוקראינה לבשר תותחים", הוא חזר על טענות קודמות בהן האשים מדינות מערביות על פתיחת מלחמת פרוקסי עם רוסיה.

פוטין אמר כי הגיוס יחל ביום רביעי מבלי לספק פרטים רבים נוספים, מלבד האמירה שהוא הורה להגדיל את המימון כדי להגביר את ייצור הנשק של רוסיה. גיוס חלקי הוא מושג מעורפל, אבל זה יכול לגרום לכך שעסקים ואזרחים רוסים צריכים לתרום יותר למאמץ המלחמתי. רוסיה עדיין לא הכריזה מלחמה על אוקראינה, למרות שפלשה אליה בפברואר, והיא מכנה את פלישתה "מבצע צבאי מיוחד".

פוטין האשים את המערב בסחיטה גרעינית נגד רוסיה והזהיר שוב כי למדינה יש "הרבה כלי נשק להשיב" למה שלדבריו הם איומים מערביים - והוסיף "זה לא בלוף".

פוטין רמז לנשק הגרעיני של רוסיה בנקודות שונות במהלך המלחמה עם אוקראינה, אך יש ספקות אם מוסקבה אכן תפנה לפריסת נשק כזה, כאשר אנליסטים טוענים כי זה יכול להיות בגדר פתיחת מלחמת עולם שלישית.

שרת החוץ הבריטית, ג'יליאן קיגן, אמרה ל"סקיי ניוז" מיד לאחר הנאום כי אין להקל ראש בהערותיו של פוטין. "ברור שזה משהו שאנחנו צריכים לקחת ברצינות רבה כי אנחנו לא בשליטה - אני לא בטוחה שהוא גם בשליטה, באמת זו הסלמה", אמרה.

בימים הקרובים אמורות להתקיים הצבעות על סיפוח לרוסיה, בדונייצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה, ועם התוצאות שצפויות להיות מזויפות לטובת הצטרפות לרוסיה - יאפשרו לקרמלין לטעון, גם אם באופן שקרי, שרוסיה מגנה על טריטוריה ואזרחים רוסיים.

תוכניות לקיים הצבעות כאלה זכו לגינוי נרחב על ידי אוקראינה ובעלות בריתה המערביות שאמרו כי לא יכירו בכך ובמאמצים לספח עוד שטחים מאוקראינה, כפי שעשתה רוסיה עם קרים ב-2014.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד