ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"כרטיס צהוב לשליחים בכחול"

ראש העיר הכריז מלחמה: "חיי התושבים חשובים מארוחת צהריים"

ראש עריית תל אביב-יפו נפגש עם מנכ"לית וולט בישראל והתלונן בפניה על נהיגתם הפרועה של שליחי החברה | כשלב ראשון מבקש חולדאי לשנות את שיטת הזיהוי של השליחים באופן שיקל לאכוף עבירות על החוק | בחברה טוענים: הצגנו לחולדאי שיפור ואכיפה פנימית בחברה

ראש העיר הכריז מלחמה: "חיי התושבים חשובים מארוחת צהריים"
אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, יוצא במתקפה חריפה נגד חברת משלוחי המזון וולט והנהיגה המסוכנת של שליחיה ברחובות העיר, שלדבריו "עולה לנו בדם".

ההליכה בתל אביב, כמו גם בערים אחרות, נהפכה בשנים האחרונות לסכנה נפשות, כשאופניים חשמליים, קורקינטים ולפעמים גם אופנועים דוהרים על המדרכות. לא פעם נגמר הדבר בפציעה חמורה או במוות. הגורמים לכך רבים: היעדר תשתיות, מודעות נמוכה וחוסר הסברה, חקיקה לוקה בחסר ומיושנת, היעדר אכיפה ברמה המוניציפלית, וההיתר הרחב שניתן לפעילות של אפליקציות שיתוף קורקינטים.

עם זאת חולדאי בחר להתמקד בגורם אחד בלבד, שאף אם תרומתו אינה מבוטלת, הוא אינו היחיד: וולט ושליחיה. "הוצאתי כרטיס צהוב לוולט", כתב ראש העיר ברשתות החברתיות. "השבוע נפגשתי עם ליאור אשכול, מנכ"לית וולט ישראל, והבהרתי לה את עמדתי הבלתי מתפשרת בנוגע לנהיגה הפרועה של שליחי וולט ברחבי העיר. מובן לי שתושבות ותושבים רבים נהנים משירותי החברה, אך לא נוכל להמשיך ולהרשות את פעילותה בכל מחיר. חיי אדם חשובים יותר מכל ארוחת צהריים.

"נכון להיום לשליחי וולט יש חלק לא מבוטל בהשחתת תרבות הנהיגה בעיר", הדגיש חולדאי. "זה חייב להיפסק. לתפיסתי, האחריות על הנהיגה המסוכנת רשומה על שמה של החברה המפעילה. אותי לא מעניין המודל העסקי, לא מעניין אם השליחים עובדי החברה או פרילנסרים. זה פשוט לא מעניין. הדבר היחיד שמעניין הוא הבטיחות של תושבי העיר. על זה לא נוכל להתפשר".

"האמת היא ששיטת הזיהוי הנוכחית של שליחי וולט פשוט לא עובדת", הצביע חולדאי על הבעיה בעיניו. "לכן הנחתי את החברה לשנות מן היסוד את מבנה מספרי הזיהוי של השליחים, על מנת ליצור מציאות שבה הפיקוח העירוני, משטרת התנועה והחברה עצמה יוכלו לסגור מעגל מהיר בכל במקרה של עבירות תנועה על ידי שליחים. כך, שליח שיעלה על המדרכה יצטרך מהר מאוד לחפש עבודה חדשה".

למרות הצהרתו הלוחמנית של חולדאי, לא ברור מה טיב הכרטיס האדום שהוא יכול להוציא לוולט, והאם יש לו סמכות להגביל את פעילותה. במקביל, הוא יכול לנקוט צעדים נוספים לשיפור המצב - למשל להפחית משמעותית את מספר הקורקינטים השיתופיים שחברות כמו בירד וליים רשאיות להפעיל בתל אביב.

מחברת וולט נמסר בתגובה: "השבוע נפגשה מנכ"לית Wolt ישראל ליאור אשכול עם ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי והציגה לו את מדיניות החברה לבטיחות בדרכים: תיקי שליחים עם מספר זיהוי גדול יותר, צוות שמטפל בפניות הנוגעות להתנהלות שליחים העובדים באופן יומיומי עם הפיקוח העירוני של עיריית תל אביב וסיום התקשרות עם שליחים שביצעו עבירות תנועה. אשכול שיתפה את ראש העיר חולדאי בכך שמתחילת 2022 סיימה Wolt התקשרות עם 400 שליחים שהתקבלו עליהם תלונות בטיחות בדרכים. בפגישה סוכם על המשך חיזוק שיתוף הפעולה שכבר קיים עם אגף התחבורה בעיר האמון על התשתיות ועם הפיקוח העירוני.

בחברה הוסיפו: "בטיחות בדרכים נמצאת בראש סדר העדיפויות של Wolt והחברה דוגלת במדיניות אפס סובלנות לנהיגה פרועה. שליחי Wolt עוברים הדרכות עם תכני בטיחות בדרכים החל משלב ההדרכה הראשונית ולכל אורך תקופת ההתקשרות השוטפת. ב-Wolt פועלת מחלקה ייעודית שאחראית על איכות השירות של השליחים ומטפלת בכל פנייה או תלונה בנושא נהיגה של שליח. המחלקה מבררת מול המתלונן ומול השליח את פרטי המקרה ובמידת הצורך אף מסיימת את ההתקשרות עם השליח וחוסמת אותו מביצוע משלוחים ב-Wolt. אדם שהיה עד למקרה בו שליח Wolt נהג בצורה לא בטוחה או נגד חוקי התנועה יכול בנוסף לפניה למוקד הפיקוח העירוני והמשטרה, לפנות עם פרטי המקרה ותיעוד לשירות הלקוחות של Wolt בצ'אט באפליקציה והתלונה תעבור לטיפול הצוות הייעודי".

רון חולדאי תל אביב נהיגה מסוכנת וולט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד