ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עצרת האו"ם

במחאה על נאום ראיסי: שגריר ישראל נטש את האולם

נשיא איראן נאם בעצרת האו"ם השנתית והתייחס בדבריו להסכם הגרעין המתגבש: "מה שאנו מחפשים הוא מימוש זכותה של האומה האיראנית להגן על עצמה" | השגריר ארדן נטש את האולם במחאה

במחאה על נאום ראיסי: שגריר ישראל נטש את האולם
ראיסי מניף את דיוקנו של סולימאני בעצרת האו"ם צילום: צילום מסך

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, עזב במחאה את אולם עצרת האו"ם בתחילת נאומו של נשיא איראן ראיסי. ארדן הציב על שולחנה של ישראל בעצרת את תמונת סבתותיו ז"ל, ניצולות השואה ששרדו את אושוויץ ואיבדו בני משפחה. השגריר גלעד ארדן, עזב כנגד נאומו של נשיא איראן ראיסי, שהכחיש את השואה והטיל בקיומה ספק.

השגריר ארדן: "האו"ם ירד היום לשפל מוסרי חדש. בזמן שבאיראן משטר האייתוללות רודה באזרחיו, רוצח נשים שלא כיסו את ראשן ומממן פיגועי טרור ברחבי העולם, כאן באו"ם, שהוקם כדי למנוע זוועות כאלה, נשיא איראן, הרוצח מכחיש השואה ראיסי, מקבל במה כדי להפיץ את שנאתו, זו חרפה ולכן קראתי לכל השגרירים לעזוב את אולם העצרת והצגתי לעיני ראיסי תמונה של סבתותיי ז"ל, כדי להראות למכחיש השואה הבזוי שהשואה התרחשה ולגרום לו להפנים שלעולם לא ניתן לזוועות שעבר עמנו לקרות שוב".

בנאומו התייחס ראיסי למספר נושאים, ובהם: הסכם הגרעין המתגבש עם המעצמות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני וחיסול קאסם סולימאני.

"מעצמות העולם משתמשות בתוכנית הגרעין של טהרן כתירוץ ללחוץ על איראן", אמר ראיסי בפתח דבריו, "רק 2% מהפעילות הגרעינית בעולם מתרחשת באיראן, אבל 35% מהבדיקות מתרחשות באיראן. מה שאנו מחפשים הוא מימוש זכותה של האומה האיראנית. אנו עומדים בתוקף על האופן שבו אנו מגנים על זכויות האומה שלנו".

"מי שיצר את דאעש ותמך בו חייב לשאת בעונש על כך, "הוסיף, "אנו עדים כעת לשינוי בסדרי העולם. בכל האזור אנו רואים את התבוסה של המערכת הנורמטיבית, אנחנו רואים רק טרור. איראן שואפת מתוך החוקה שלה ומהערכים הרוחניים שעליהם היא מבוססת, את השמירה על זכויות אדם ורואה בכך את אחת מחובותיה המוסריות".

לאחר מכן התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "עשורים של כיבוש ופראות ישראלית עדיין נוכחים בשטח, אבל מעצמות העולם חייבות להראות מדוע הן ממשיכות להתחמק מהפתרונות שהציעה איראן לפתרון המשבר הפלסטיני".בנוסף אמר כי "איראן רוצה שנשיא ארה"ב לשעבר טראמפ יעמוד לדין בגין ההתנקשות בגנרל סולימאני, יש לחקור את הרג מפקד כוח קודס של איראן". ראיסי הניף את תמונתו של סולימאני ונופף בה מול הנוכחים באולם בעת שהזכיר אותו.

גלעד ארדן שגריר ישראל עצרת הכללית נשיא איראן הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד