ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
איזו לרעב

עצוב: כך נשמעת שיחת טלפון ל'בית התבשיל'

איזו לרעב: כך נשמעות שיחות הטלפון ל'בית התבשיל' שלא פעם מלוות בדמעות כבושות: "האם תוכלו לעזור לנו עם סעודות מבושלות לראש השנה.

עצוב: כך נשמעת שיחת טלפון ל'בית התבשיל'
בית התבשיל צילום: מתוך אתר העמותה

ערב ראש השנה תשפ"ג, בעוד ימים ספורים יתקדש היום הנשגב ושנה חדשה תפרוש כנפיה. בכל בית יהודי שוררת אווירה מיוחדת שעליצות ויראה ממשמשים בה יחדיו, התבשילים מבעבעים על הכיריים, סימני החג נארזים במקרר, והלב עורך את הכנותיו הרוחניות.

לחצו כאן לסיוע נצרך לחג>>>

קל מאוד להתפתות ולחשוב שכך זה אצל כולם, אבל במשרדי 'בית התבשיל' המציאות טופחת על הקווים. הטלפונים מגיעים משלל כיוונים, לפעמים זה דוד רחמן שמתקשר בשביל אחייניתו, אם לילדים, שנקלעה למצוקה תפקודית ואינה מסוגלת לבשל אוכל לילדיה, בוודאי שלא סעודות חג ליומיים של ראש השנה.

לפעמים סבים וסבתות מודאגים שרואים את אחד מצאצאיהם הנשואים שבביתו, מחמת מצוקה כלשהי, לא מכינים ארוחות מבושלות לילדים. לא פעם מדובר בשכן טוב שלטענתו 'לא מריח' אוכל מבושל מבית שכניו כבר המון זמן.

ולפעמים זה האבא או האמא עצמם שביתם ל"ע חדל מלתפקד עקב מצוקה אליה נקלעו, לרוב כשאחד מבני הבית לא חש בטוב ל"ע. כולם כולם מגיעים בסוף, בקול נבוך, מבויש, לפעמים מלווה בדמעות רותחות, אל הבקשה, הפואנטה: "האם תוכלו לעזור לנו עם סעודות מבושלות לראש השנה".

ב'בית התבשיל' מנסים בכל הכוח לעמוד בביקוש, מגדילים ללא הרף את מספר המנות והסעודות המבושלות המשוגרות בכל יום לבתי נזקקים ומחולקות, בכבוד ובאהבת ישראל ממיסת לב, מדי יום בחדר האוכל המרכזי לקשישים ומעוטי יכולת.

וההוצאות הכספיות ב'בית התבשיל' מזנקות כמובן בהתאם ומגיעות למספרים וסכומים אדירים שרק בכוחות משותפים ניתן יהיה לעמוד בהם ולהמשיך הלאה בעז"ה במלאכת הקודש של "האכלת יהודים רעבים" – זכות המגנה על עם ישראל כולו.

יש דברים שאי אפשר להחזיר לאחור. לפעמים כבר מאוחר מדי. כשאדם נכנס לבית משפט, למשל, כבר מאוחר מדי להתחיל לחפש לעצמו פרקליט טוב שילמד עליו זכות. הוא היה צריך לחשוב על כך קודם.

ברגעים אלו, בדקות האחרונות של שנת תשפ"ב, זה עדיין אפשרי. עדיין ניתן להטעין את כף הזכויות שלכם בזכות הנשגבה מכל, ב'משפחה שלימה של סניגורים' שתעלה במלואה על כף הזכויות שלכם ותמליץ טוב עליכם, תספר על המצווה הענקית שקיימתם עמהם כששלחתם לביתם סעודת חג לראש השנה שהשביעה ושימחה את כל הבית.

החכם עיניו בראשו, זריז ונשכר להשיג לעצמו את הזכות העצומה שגדולי ישראל בכל הדורות לא חדלו להפליג ולדבר בכוחה ובסגולתה העצומה לחולל מהפכות בשמים לטובתו של יהודי, להמתיק את הדינים ולזכות לשנה טובה ומתוקה בעז"ה.

נכנסים עכשיו לאתר של בית התבשיל>>>

 ושולחים סעודת ראש השנה למשפחה רעבה, ובזכות זו תתברכו בשנה טובה ומתוקה להיכתב בספר חיים טובים אכי"ר.

בית התבשיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד