ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עימות בחירות

לפיד תוקף את נתניהו שלא נשאר חייב: "מעביר מיליארדים לנסראללה"

עימות חריף הערב בין נתניהו ללפיד על רקע המשא ומתן על הגבול הימי בין ישראל לבנון, שבמסגרתו דורש חיזבאללה חלק בגז שנמצא במאגר כריש. נתניהו: "לפיד התקפל לגמרי מול איומי נסראללה" | לפיד תוקף מניו יורק: "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נוראי"

לפיד תוקף את נתניהו שלא נשאר חייב: "מעביר מיליארדים לנסראללה"
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד תקף היום (רביעי) את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ברקע המשא ומתן עם לבנון על הגבול הימי. "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נוראי, פגיעה במשא ומתן ובאינטרסים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים שלנו", אמר לפיד. ראש הממשלה האשים כי נתניהו עושה סרטונים בשביל קמפיין הבחירות.

בסרטון שפרסם אתמול נתניהו, הוא אמר: "יש לי הודעה מדאיגה - לפיד התקפל לגמרי מול איומי נסראללה. נסראללה איים עליו שאם נפעיל את מאגר כריש לפני שנחתום על הסכם גז ללבנון הוא יתקוף את ישראל. לפיד נבהל ולא הפעיל את כריש. עכשיו הוא מתכוון למסור ללבנון בלי פיקוח ובקרה מישראל מאגר גז בשווי מיליארדי דולרים שישמשו את חיזבאללה לרכישת אלפי טילים ורקטות שיכוונו לעבר המדינה".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה ללפיד: "חוסר האחריות האמיתי הוא של יאיר לפיד שנכנע לאיומי נסראללה ומוסר שטחים ריבוניים של מדינת ישראל לידי חיזבאללה, בהפסד של מיליארדים לאזרחי ישראל ובלי שום פיקוח ישראלי או דיון בכנסת. לפיד מפקיר את ביטחון ישראל".

מ'יש עתיד' נמסר: "נתניהו ימשיך לעשות סרטי קמפיין בזמן שראש הממשלה לפיד מייצג את ישראל בעצרת האו״ם ודואג לאינטרסים הבטחוניים והכלכליים של ישראל. אחרי יותר משנה של מרמור באופוזיציה נתניהו כבר לא מבחין בין קמפיין לבטחון המדינה, ככה זה כשאתה סחיט ועסוק בלמכור את המדינה לבן גביר".

בכנס בחירות שקיים הערב באשדוד על משאית ה'ביבי-בא' לצד חברי כנסת ומתמודדים חדשים בליכוד, הוסיף נתניהו לתקוף את לפיד ואמר: "לפיד נכנע לנסראללה ומעביר לו מיליארדים ושטח ריבוני ישראלי בלי שום דיון בכנסת".

בתוך כך, אתמול פגש המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין בשולי עצרת האו"ם בניו יורק את צוות המשא ומתן הישראלי, במסגרת הישורת האחרונה של השיחות בין ישראל ללבנון. בעיתון 'דה נשיונל' דווח כי גם האמון על המשא ומתן מן הצד הלבנוני, סגן יו"ר הפרלמנט יגיע לניו יורק לביקור שאורגן ברגע האחרון.

הדבר מגיע לאחר הודעה של לשכת לפיד אתמול כי "ישראל מאמינה שאפשר וצריך להגיע להסכם על הקו הימי באופן שישרת את האינטרסים של אזרחי שתי המדינות". בהודעת הלשכה נכתב גם כי ההסכם יתרום רבות ויועיל ליציבות האזורית והודיעה כי הפקת הגז אינה קשורה למשא ומתן. מוקדם יותר אמר נשיא לבנון כי השיחות לרישום הגבולות הימיים הגיעו לשלבים האחרונים "באופן שיבטיח את זכויות לבנון בחיפוש אחר גז ונפט".

חסן נסראללה בחירות לכנסת ה-25 חיזבאללה יאיר לפיד בנימין נתניהו אסדות הגז מאגר הגז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד