ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בנאום בצפון

גנץ: "לא נקבל תכתיבים, אזרחי לבנון ישלמו את המחיר"

שר הביטחון גנץ נאם הערב בכנס לחניכת תוכנית "אודם" בהיכל התרבות בקצרין והתייחס למצב הביטחוני בצפון: "מדינת ישראל לא קיבלה ולא תקבל תכתיבים מאיראן ושלוחיה בלבנון" | עוד הזהיר שר הביטחון: "תלות אנרגטית של לבנון באיראן, עשויה להביא בסופו של יום להקמת בסיסים איראנים על אדמת לבנון – אזרחי לבנון הם שישלמו את המחיר"

גנץ: "לא נקבל תכתיבים, אזרחי לבנון ישלמו את המחיר"
בני גנץ צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ, נאם היום (רביעי) בטקס לחניכת פרויקט "אודם" בהיכל התרבות בקצרין, במעמד ראש המועצה, ובכירים ממערכת הביטחון ומשרד החינוך. לשר הביטחון התלווה ח"כ מיכאל ביטון שעסק בקידום התוכנית בתפקידו כשר במשרד הביטחון.

מדברי שר הביטחון: "תוכנית אודם, היא צעד נוסף ביישום התפיסה של השקעה בצפון ובדרום: היא תשלב מצוינות, עם חיזוק הצפון, ומתן הזדמנויות גם לנשים וגברים מהפריפריה ביחידות העלית. יש לנו את הנשק המתקדם, העוצמתי והמדויק ביותר, ואנו מוסיפים לשדרג אותו. יש לנו את המערכות ההגנתיות הטובות ביותר. יש לנו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אבל כל אלה, יבואו לידי ביטוי רק באמצעות האנשים הטובים ביותר – אתם, החניכים, העתיד של מערכת הביטחון של מדינת ישראל"

שר הביטחון התייחס למצב הביטחוני בגבול הצפון ואמר: "איראן מנסה לחמש את שלוחיה בסוריה בנשק שפוגע בה והופך אותה למדינת טרור ואזרחי סוריה הם אלו שמשלמים את המחיר. איראן באמצעות חיזבאללה, מנסה לקנות את לבנון על ידי אספקת דלק, תיקון מערכת החשמל ובניית תחנות כוח. תלות אנרגטית של לבנון באיראן, יכולה להביא בסופו של יום להקמת בסיסים איראנים על אדמת לבנון ולערעור היציבות האזורית – ואזרחי לבנון הם אלו שישלמו את המחיר".

"אני מבקש להדגיש, מדינת ישראל לא קיבלה ולא תקבל תכתיבים לא מאיראן, לא משלוחיה ולא מארגוני טרור", הוסיף גנץ. "זה נכון לגבי הפקת הגז מאסדת כריש שתחל במועדה, זה נכון לגבי חופש הפעולה שלנו מול כל איום על אזרחי ישראל שמתפתח בגבול, ומעבר לו. לצד זאת, כפי שעשינו לאורך השנים, נמשיך להושיט יד להסכמים שיסייעו לשגשוג האזור, ולהציע סיוע הומניטארי לאזרחים. הם אינם האויב – אלא ארגוני הטרור הפועלים בחסות המשטרים."

 

לבנון בני גנץ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד