י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מעל 1000 עצורים

צפו: המתיחה לבנו של בכיר הקרמלין שהביכה את רוסיה

בעקבות הודעותו של נשיא רוסיה פוטין כי הצבא הרוסי יגייס 300 אלף חיילי מילואים ללחימה באוקראינה, מוחים אלפי אנשים ב-38 ערים ברוסיה. ארגון זכויות אדם רוסי דיווח כי כ-1,300 מתוכם נעצרו. מקורבי ראש האופוזיציה מתחו את בנו של דובר הקרמלין, ודיווחו לו כי הוא מגוייס לצבא

צפו: המתיחה לבנו של בכיר הקרמלין שהביכה את רוסיה
מפגינים מובלים לאוטובוס עצורים צילום: צילום מסך

לאחר הנאום של נשיא רוסיה פוטין בו הודיע כי הוא מתכוון לגייס כ-300 אלף חיילי מילואים ללחימה נגד אוקראינה, החל להתפשט חשש בקרב אנשי המילואים ובני משפחותיהם מפני גיוסם לצבא הרוסי.

משעות הבוקר חיפשו המונים בגוגל כיצד ניתן לזייף שבירת יד לצורך השתמטות מהצבא, וכיצד ניתן לברוח מרוסיה במהירות האפשרית. חברות התעופה הוצפו באינספור פונים שרצו לרכוש כרטיסים ליציאה מרוסיה, וחלקן הודיעו בתגובה כי הן לא יאפשרו טיסת גברים בגילאי הגיוס לצבא הרוסי, 18-65.

הגיוס שנערך בשורות הצבא הרוסי עורר זעם בקרב רבים מאזרחי רוסיה, שהחליטו לא לשתוק ולצאת לרחובות. אמש דיווח ארגון זכויות האדם הרוסי OVD-info כי נעצרו 1,312 מוחים ב-38 ערים, בשל מחאתם נגד פוטין והממשל הרוסי על גיוס חיילי המילואים. בין הערים בהן נערכות הפגנות נמנות מוסקבה, סנט פטרבורג, טומסק ועוד. התסיסה בקרב הרוסים על הגיוס גורמת לרבים מהם לנסות לעזוב את המדינה ולעבור למדינות שאינן דורשות ויזה, כמו טורקיה, ארמניה ואזרבייג'ן.

תנועת "אביב" הרוסית המתנגדת לגיוס אמרה כי: "המשמעות היא שאלפי גברים רוסים - האבות שלנו, האחים והבעלים - ייזרקו לתוך מטחנת הבשר של המלחמה. עכשיו המלחמה הגיעה לכל בית ולכל משפחה".

מקורביו של אלכסיי נבלני שעומד בראש האופוזיציה ברוסיה התקשרו לבנו של דובר הקרמלין פסקוב ומתחו אותו: "מחר בבוקר אתה מגוייס".

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, הנמצא בבית הכלא, עודד את ההפגנות, ובתמיכתו הן הפכו לדבר ממנו קשה לשלטון הרוסי להתעלם. מקורביו ערכו בשידור חי שיחת טלפון בהפתעה לבנו של דובר הקרמלין פסקוב, והודיעו לו ברשמיות כי מחר בבוקר עליו להתייצב במתקן הצבאי, כך דווח ב'כאן חדשות'.

שיחה זו הייתה מתיחה, אך בזמן אמת בנו של דובר הקרמלין לא הבין זאת ואמר בתגובה כי הוא יפתור את העניין עם דרג אחר: "אתה חייב להבין, אם אתה יודע שאני מר פסקוב, עד כמה זה לגמרי לא נכון עבורי להיות שם. אני כבר אפתור את זה בדרג אחר". שיחה זו גרמה לכעס רב על הקרמלין, שיודע לסדר את אנשיו בעוד אחרים נאלצים להתגייס ולא מורשים לעזוב את המדינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גיוס המונים הפגנת גיוס הפגנות עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד