י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטיסות של אשתו על חשבונכם

שערוריה: יו"ר הכנסת שינה את הנוהל המוסכם

נוהל חדש מאפשר ליו"ר הכנסת לקבוע מי הם הח"כים שיטוסו לחו"ל וכי רעייתו תצטרף לכל נסיעה - על חשבון משלם המסים • מטעמו של יו"ר הכנסת נמסר: "מעולם לא שונה דבר וחצי דבר בנוהל המדובר" | הסיפור המקומם המלא

שערוריה: יו"ר הכנסת שינה את הנוהל המוסכם
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שנים מנסים גורמים בכנסת לאשר את "נוהל המשלחות", נוהל פנימי שמסדיר את הטיסות של חברי הכנסת ובכירי המשכן. הכתב הפוליטי מיכאל שמש מפרסם ב'כאן 11' כי במאי האחרון אישרה הכנסת בחשאי את הנוהל, ומאז הוא נכנס לתוקפו.

דיווח קודם על אישור הנוהל הוכחש לחלוטין בלשכת יו"ר הכנסת מיקי לוי, איש 'יש עתיד', אך אמש נחשף כאמור ב'כאן 11' כי אחרי בקשות חופש מידע וחודשים של הערמת קשיים מצד הכנסת, מתפרסם הנוסח המלא, לפיו הסמכות לקבוע את הרכבן של משלחות רשמיות של חברי כנסת לחו"ל, נתונה ליו"ר הכנסת בלבד.

נוסח אחר שדרש לוודא נוכחות של חברי אופוזיציה במשלחות הרשמיות - נעלם. בכנסת מיהרו להכחיש אבל למרות ההכחשות ולמרות הבעייתיות של אותו נוסח הוא אושר בחשאי ונכנס לתוקפו. עוד סעיפים שכדאי להכיר בנוהל המשלחות - סעיף 10 למשל: "חברי הכנסת ומנכ"ל כנסת זכאים למושב מועדף", "חברי הכנסת והמנכ"ל זכאים למושב במחלקת עסקים בטיסה שמשכה עולה על שש שעות", ולבסוף - ח"כים מעל גיל 65, יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה זכאים לנסוע במושבי ביזנס בכל נסיעה.

מיקי לוי עם ראש מפלגתו יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כיאה לסמלי שלטון, יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה זכאים גם לשירות VIP במהלך הבידוק בנתב"ג. אבל סעיף מיוחד שהוכנס לנוהל וקיים גם בחוק מתייחס רק ליו"ר הכנסת - בסעיף 16 נכתב כי הכנסת תממן באופן מלא את נסיעת בת הזוג של יו"ר הכנסת. ומי מחליט האם יש צורך לצרף את בת הזוג לנסיעה? כמובן - יו"ר הכנסת בכבודו ובעצמו, גם אם בת הזוג לא קיבלה הזמנה רשמית.

יו"ר הכנסת מיקי לוי מוצא לנכון להשתמש בסעיף הזה כמעט עד תומו כך לפי אתר 'שקוף' צרף מיקי לוי את רעייתו לכל הטיסות בשנה האחרונה בעלות של עשרות אלפי שקלים. כך למשל טיסה לארה"ב במחלקת ביזנס לרעיית יושב הראש, עלתה למשלם המיסים 24,000 ש"ח. טיסה לצרפת עלתה כ-8,000 שקלים והכנסת מימנה גם טיסות ליוון ולגרמניה בעבור נורית לוי, רעייתו של יו"ר הכנסת.

מטעמו של יו"ר הכנסת נמסר בתגובה לפרסום: "יו"ר הכנסת הנוכחי או מי מאנשיו מעולם לא ביקשו לשנות ולא שינו דבר וחצי דבר בנוהל המדובר. יו"ר הכנסת לוי תמיד פונה לחברי אופוזיציה וקואליציה כשהוא מצרף חברי כנסת למשלחות".

מיקי לוי על כס היו"ר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

לדבריו, "לרעיית יו"ר הכנסת יש תפקיד משמעותי וחשוב בביקורים מדיניים רשמיים, ונסיעת בנות ובני זוג של יושבי ראש הכנסת מוסדרת בתקנה שהתקבלה בוועדת הכנסת כבר בשנת 2011. רעיית יו"ר הכנסת היא שותפה פעילה בביקורים אלו, לרוב יחד עם בנות ובני הזוג של ראשי הפרלמנטים המארחים, בשורה של אירועים ולעיתים בלו"ז מקביל עמוס ולכן היא מתבקשת להצטרף למשלחות".

"באשר לעלות הכרטיס מארה"ב - בשל גל הפיגועים במרץ נאלץ יו"ר הכנסת לקטוע את ביקורו בארצות הברית ושב עם רעייתו ארצה. בשל כך התייקרה עלות הכרטיס".

מיקי לוי יור הכנסת יושב ראש הכנסת חברי כנסת טיסות לחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד