ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
האירוע מתוחקר

דרמה לילית בנתב"ג: רכב פרץ מחסום ונורה

בהלה הלילה בנתב"ג, לאחר שתושב הרשות הפלסטינית פרץ מחסום עם רכב גנוב ונעצר, ייתכנו עיכובים בזמני ההמראות בבוקר | האירוע מתוחקר

דרמה לילית בנתב"ג: רכב פרץ מחסום ונורה
יציאת נוסעים מנתב"ג צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

דרמה הלילה בנתב"ג: הכניסות והיציאות לכלל הטרמינלים של שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון נסגרו הלילה (חמישי) לזמן מה בשל חשד לאירוע בטחוני. עם זאת ברשות שדות התעופה, הדבר לא גרם לעיכוב בהמראות.

נמל התעופה בן גוריון פועל כבשגרה וללא עיכובים או איחורים בלוח הטיסות. לאחר תחקיר ראשוני של מנהל נתב"ג: הלילה סמוך לשעה 01:15 רכב שנגנב מאזור בת ים נהוג בידי פלסטיני תושב אזור רמאללה בשנות השלושים לחיו מגיע לשער מכיוון תל אביב ופורץ במהירות את המחסום.

מאבטחי השער הפעילו את מחסומי העצירה - הרכב ממשיך בנסיעה פונה לכיוון שער צפוני (פתח תקווה) . באותו הזמן מאבטח שמגיע מכיוון שער צפוני מבצע חסימה. נהג הרכב מנסה לעקוף את הרכב החוסם ומנסה לדרוס את המאבטח. המאבטח ביצע ירי ופגע ברכב. הרכב נעצר והנהג נמלט מהרכב ובסריקות שנעשו על ידי כוחות המשטרה והאבטחה נלכד כשהוא מסתתר בשיחים.

הדורס הועבר לחקירת כוחות הבטחון. בתחקיר ראשוני שבוצע על ידי מפקדי מרחב נתב"ג חטיבת אבטחה ומנהל נתב"ג עולה כי הכוחות פעלו בנחישות ובמקצועיות תוך הפעלת שיקול דעת בשיתוף פעולה ראוי לציון בין כוחות האבטחה לשוטרי מרחב נתב"ג. מנכ"ל רש"ת חגי טופולנסקי אמר הבוקר - תפקוד מבצעי ומקצועי הכולל חתירה למגע ופעולה מקצועית הראויים לכל הערכה, ישר כח , גאים שאלו כוחותינו וזו הרמה המקצועית שלהם כמו כן נבצע תחקיר מבצעי לצורך הפקת לקחים.

כאמור כל טיסות הלילה יצאו במועדן והשדה חזר לשגרה, אולם ברשות שדות התעופה מציינים כי ייתכנו עיכובים בהמראות טיסות הבוקר.

נתב"ג פריצת מחסום רכב פלסטיני רכב גנוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד