י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מציאת המחבל תלוי בתל אביב

השכנים מזועזעים ומלינים: "מה שראיתי היה זוועות"

שכנים שמתגוררים בסמוך למקום שבו אותר המחבל מחולון תלוי מתארים מחזה מצמרר שהיו מעדיפים להימנע ממנו לו היו מתריעים בפניהם לפני כן: "במצב כזה צריך לצעוק לנו עם מגפון לא לפתוח חלונות, אף אחד לא רוצה לראות דבר כזה"

השכנים מזועזעים ומלינים: "מה שראיתי היה זוועות"
הזירה בה נמצאה גופת המחבל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שעות לאחר שרצח את שולמית רחל עובדיה הי"ד, בת ה-84, בחולון, נמצא המחבל מוסא צרצור, בן ה-28 מקלקיליה בבניין נטוש ברחוב בר כוכבא פינת דיזנגוף בתל אביב. המחבל נמצא תלוי וככל הנראה שם קץ לחייו. 

תושבים בבניינים הסמוכים למקום שבו אותר המחבל תלוי ללא רוח חיים מספרים על החוויה הקשה. הילה סלע, אחת הדיירות בבניין, סיפרה ל'וואלה': "פתחתי את התריס, ראיתי שוטר, הצצתי ימינה וראיתי את הגופה תלויה". לדבריה היא "כועסת על המשטרה. במצב כזה צריך לצעוק לנו עם מגפון לא לפתוח חלונות, אף אחד לא רוצה לראות דבר כזה. השער של החצר היה פתוח, הוא נכנס בקלות, מצא חוט ברזל ותלה את עצמו".

עלמה שחם, שכנה נוספת, תיארה בשיחה עם 'וואלה': "לידנו יש אתר בנייה אז חשבתי שזה משם, אבל אז בקבוצת הוואטסאפ של השכנים שאלו למה מסתובבים כל כך הרבה שוטרים מסביב לבניין ואף אחד לא ידע. שכנה שבכלל נמצאת במקסיקו שלחה כתבה שבה אומרים שמישהו התאבד ושאולי זה המחבל".

המפכ"ל בזירה. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

לדבריה: "הסתכלתי בכל זאת, לא היה אפשר שלא. ראינו הרבה שוטרים ושמביאים את השקית בשבילו, אבל שהוא עדיין תלוי למרות שכבר עבר זמן מאז שדיווחו על זה. אף אחד לא הוריד אותו. זה מפחיד. אף אחד לא אמר לנו כלום, לא צעקו לנו להישאר בבתים, יכלו למנוע את זה מאיתנו".

"מה שראיתי היה זוועות", מתארת עלמה. "אתה בפאניקה, לא מבין מה קורה. רק אחר כך הבנתי וניסיתי להמשיך את היום שלנו כרגיל, אבל זה מפחיד, זה ממש מתחת לבניין, יכול להיות שאפילו נכנס פנימה. הזוי גם שהגיע מחולון באוטובוס. אף אחד לא שומר ומגן עלינו. עם האירועים האחרונים רחוב דיזנגוף נהיה המוכר ביותר במדינה".

דניאל, שצפה גם הוא במתרחש מהחלון, הוסיף וסיפר ל'וואלה' את אשר ראו עיניו: "קמנו מרעש של מכשירי קשר של המשטרה. חשבתי שהעובדים בבניין ליד עושים רעש, הכי תמים בעולם. ואז התחילו לשלוח הודעות שכנראה המחבל תלה את עצמו אצלנו בבניין. זה היה חזק ממני, נתתי גיחה שמאלה מעבר לחלון וראיתי אותו. אני בחור חיובי, אין מה להיכנס לחרדות עכשיו. הייתי בצבא, ראיתי דברים גרועים מזה. שלחתי הודעה לאמא ואבא ועדכנתי אותם ובזה זה נגמר".

גופתו של המחבל נמצאת במכון המשפטי באבו כביר וההערכה הרווחת במערכת הביטחון שפעל לבדו ללא שיוך ארגוני.

מחבל מנוטרל תלוי תליה תל אביב חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד