י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מזוודות עדיין מגיעות באיחור

כל מה שצריך לדעת על נתב"ג בימים אלה • וכמה המריאו לאומן

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר מתייחס לעומסים הצפויים בנתב"ג בחגים: "אנחנו ממשיכים לגייס כוח אדם וקוראים לאנשים הטובים לבוא לעבוד איתנו" | וגם מספר על אלפי טסים למדינות השכנות לאוקראינה מתוך כוונה להגיע לאומן | וגם, מזוודות עדיין מגיעות באיחור

כל מה שצריך לדעת על נתב"ג בימים אלה • וכמה המריאו לאומן
נתב"ג צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

כמדי שנה, רגע לפני החגים ולעיתים גם במהלכם, ישראלים רבים צפויים לעבור בשערי נתב"ג כחלק מהחופשה השנתית. סביב מאורע זה, ליאת רון ואריה מליניאק שוחחו ברדיו 103fm עם עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, אשר התייחס לנתונים המרשימים ולסוגיית גיוס כוח האדם.

"אנחנו ממשיכים לגייס כוח אדם, אנחנו קוראים לאנשים הטובים לעבוד איתנו", אמר לפלר תחילה, והוסיף: "המתנדבים עדיין ממשיכים לתת כתף וסיוע בשביל שעם ישראל יוכל לנסוע בלי תורים.היום יעברו למעלה מ־80 אלף מחר למעלה מ־90 אלף. בדרך כלל בשבת יש ירידה של כמעט 40 אלף נוסעים, כמובן זה נכנסים ויוצאים. ביום ראשון יהיה גל נוסף אבל אני חושב שהכמות הגדולה של הנוסעים תהיה מיד אחרי ראש השנה. אנחנו רואים בתדהמה למעלה מ־6 אלף נוסעים לאומן, למדינות המעטפת פולין רומניה כדי להגיע לאומן. אבל בעיקר מה שחשוב זה שרואים את עם ישראל חוזר לשגרה".

באשר להתנהלות טרום הטיסה והשפעתה על לוחות הזמנים בנתב"ג, הסביר: "אם מישהו עשה צ'ק אין מוקדם בבית ושולח את המזוודות שלו יום קודם הוא יכול לבוא גם שעתיים לפני ואני מבטיח לו עד 30 דקות הוא יושב בדיוטי פרי. אבל אם באת ואתה צריך לשלוח מזוודה אני מאמין שהיום אתה עושה את זה בין שעה לשעה ועשר דקות. שיפרו את הזמנים מאוד, הרבה מאוד אנשים מתנדבים במגזרים בשונים, אנחנו מסייעים, ואני חושב שאת התוצאות העם מרגיש ברגליים וגם הזכיינים שלנו בקניות".

"מבינים שצריך לשמור על הבית ועושים מאמץ אדיר"

בהמשך השיחה, התייחס דובר רשות שדות התעופה לסוגיית המזוודות האבודות: "בישראל אנחנו מצליחים לשנע את מרבית המזוודות, למעלה מ־99 אחוזים מהמזוודות יוצאות מישראל. הרבה מאוד מזוודות מגיעות יום אחרי הנוסע. עדיין לא התגברו על כך במקומות רבים בעולם, עדיין יש מזוודות אבל אנשים מאתרים אותם. השותפים שלנו עשו מאמצים גדולים מאוד להחזיר לאנשים את המזוודות, אני חושב שאנחנו עכשיו במצב מאוזן. אמנם מדי יום מגיעות מזוודות שמגיעות באיחור לנוסעים אבל הן נשלחות עד 24 שעות לבתים או שאנשים אוספים אותן לבד".

כאשר נשאל אודות יחסי העבודה ברשות שדות התעופה, טען לפלר כי "ראשית, פנחס עידן ושאר הוועדים אצלנו הם שותפים מלאים לחזרה לשגרה. כולנו הזלנו לא דמעה אחת, הרבה דמעות בימים האלה של תקופת הקורונה. אנשים מבינים שצריך לשמור על הבית ועושים מאמץ אדיר. המשק נמצא לקראת הסכם קיבוצי, בטח אחרי זה יתחיל הדיונים על ההסכם המפעלי".

"אני חושב שמגלים פה הרבה מאוד אחריות, במיוחד הגופים, כל העובדים, כולל אני, עובדים נתנו כולל אני למעלה מ־25 אחוזים מהשכר שלנו קיצצו, עדיין לא החזירו את זה", סיכם.

נתב"ג אומן טיסות עומסים עופר לפלר נמל התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד