ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בוטלו המגנומטרים

פרסום ראשון: רבני ברסלב במכתב תמיכה באוקראינה בכתב יד

פגישת ראש המחוז מר איגור טבורץ עם יו"ר 'איחוד ברסלב' הרב נתן בן נון ורבני ברסלב בראשות הגר"מ קרמר בעניין הקלת ההגבלות הביטחוניות והבידוקים בציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן • בעקבות הפגישה בוטלו המגנומטרים בכניסה לציון | כל הפרטים והמסמך בפרסום ראשון

 פרסום ראשון: רבני ברסלב במכתב תמיכה באוקראינה בכתב יד
פגישת רבני ברסלב צילום: באדיבות המצלם

מאז שהחלו השיחות עם הרשויות באוקראינה על קיום הקיבוץ באומן של חסידי ברסלב, הבהירו הרשויות כי אם יאושר הקיבוץ של חסידי ברסלב, ינקטו צעדים ביטחוניים חריפים, על מנת להגן על העולים לאומן.

אולם, כאשר בוצעו ההגבלות בשטח אתמול (רביעי), התברר כי הן מבוצעות בצורה פוגעת ומשפילה ולעתים אף חסרת הגיון. כך למשל הופעלה נקודת כניסה אחת בלבד עבור החסידים, מטענם של המגיעים לאומן נבדק פעמיים, זה אחר זה; היחס של השוטרים היה מעליב ומשפיל; ובכניסה לחצר הציון של רבי נחמן הותקנו גלאי מתכות (מגנומטרים) בצורה חסרת הגיון, הגורמת להיווצרות תורים ארוכים בכניסה לציון.

הרב נתן בן נון, יו"ר איחוד ברסלב, פנה מיד למושל המחוז, מר איגור טבורץ, ושטח בפניו את התלונות. כך נידונו בעיות ועיכובים במעברי הגבולות ברחבי מדינת אוקראינה בהם חסידי ברסלב המגיעים לאוקראינה מעוכבים שלא לצורך. המושל האזין לתלונות והבטיח לפעול באופן מיידי על מנת לתקן את הליקוים.

מאוחר יותר, התקיימה פגישת רבני ברסלב בראשות הגה"צ רבי משה קרמר עם מפקד משטרת המחוז נציג המשטרה החשאית (SBU) ובכירי כוחות הבטחון המחוזיים. בפגישה הודו רבני ברסלב לממשלת אוקראינה על שאפשרה לחסידים להגיע לאומן, ושוב, פרשו בפניהם את הטענות וביקשו מהם לתקנם.

מושל המחוז ואנשי כוחות הבטחון הבהירו, כי כאמור, הדרישות הבטחוניות היו חלק בלתי נפרד מהאישור לקיום הקיבוץ, אולם הבטיחו כי יעשו כל מאמץ להקל ולמנוע תקלות בעתיד.

הגאון הצדיק רבי משה קרמר כתב במכתב "יש הרבה הרבה דברים טובים שאתם - מדינת אוקראינה עושים בשבילנו חסידי ברסלב, ואנחנו מודים לכם על הכל מכל הלב ואנחנו מקוים שגם תשימו לב וכל הבקשות שלנו, אנחנו מברכים ומתפללים עבור מדינת אוקראינה שיהיה לכם שלום ושלוה תמיד ותוכלו להטיב לכל האזרחים ולכל הבאים".

אמש (יום רביעי), החלה לפתע המשטרה להפעיל את גלאי המתכות בכניסה לציון, וכמובן מאליו מיד נוצר עומס בכניסות לציון. לאחר פניה של איחוד ברסלב למשטרה, בוטלה הפעלת הגלאים, ל'בחדרי חרדים' נודע כי 'איחוד ברסלב' פנה לראשי המשטרה בכדי לנסות למצוא פתרון קבוע חליפי, שאינו כולל הפעלת גלאי מתכות.מאיחוד ברסלב נמסר כי לדעתם הפעלת גלאי המתכות בכניסה לציון היא חסרת הגיון לחלוטין, ואף מסוכנת, שכן הפעלת גלאי המתכות יוצרת צוואר בקבוק מסוכן מאוד בכניסה לציון, בשביל תחום ומגודר ויש בה סכנה חמורה. עובדה היא, כי מדי שנה דורשים מכבי האש לפתוח כמה שיותר פתחים רחבים, על מנת למנוע "צוואר בקבוק" ולמנוע סכנות העלולות חלילה להגרם בשל עומס ודוחס במקומות צרים.

במהלך הימים האחרונים, טיפלו עסקני איחוד ברסלב במאות פניות מגבולות אוקראינה, על עיכובים שלא לצורך (בעיקר בגבולות מולדובה אוקראינה).

איחוד ברסלב שב וקורה לציבור להישמע להוראות הסגר בפרט ולהוראות הבטחון בכלל, ומברכים את כל עם ישראל בכלל ואת חסידי ברסלב בפרט בשנה טובה ומתוקה.

אומן ברסלב ראש השנה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד