כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הונו את הבנקים ורשויות המס"

ניו יורק נגד משפחת טראמפ: תביעת מאות מיליונים ואיסור לסחור במדינה

מדינת ניו יורק תובעת את טראמפ וילדיו בגין "הונאה פיננסית שנועדה לנפח את שוויו" | לטענת התביעה, משפחת טראמפ ובכירים בארגונו "ניפחו בצורה שקרית" את שווי נכסי החברה במיליארדי דולרים במטרה לגרום לבנקים להלוות כספים בתנאים טובים יותר ולקבל הטבות מס

ניו יורק נגד משפחת טראמפ: תביעת מאות מיליונים ואיסור לסחור במדינה
מגדלי טראמפ צילום: pixabay

התובעת הכללית בניו יורק, לטיציה ג'יימס, הגישה תביעה אזרחית בגין הונאה נגד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, 3 מילדיו הבוגרים והארגונים המקושרים אליו, בסך 250 מיליון דולר. מלבד הנשיא לשעבר, בין הנתבעים ישנם גם ילדיו דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ ואיוונקה טראמפ, וארגונים המקושרים אליו כמו The Trump Organisation ועוד.

התביעה מייחסת לנתבעים דיווחים כספיים כוזבים בנוגע לחברות האמורות. "ההצהרות של המצב הפיננסי של מר טראמפ בין השנים 2011 ל-2021 היו כוזבות, הן בתוכן שהרכיב אותן והן בצורה שבה הוצגו", נכתב.

התביעה דורשת לאסור על האישים המעורבים לכהן בעמדות ניהול של חברות בניו יורק. במסיבת עיתונאים שכינסה, התובעת ג'יימס הפנתה לראיות שנאספו במשך 3 שנות חקירה של התביעה הפדרלית במנהטן, וטענה כי הן מעידות על עבירות פליליות של החוק הפדרלי.

"טראמפ ניפח באופן כוזב את השווי שלו במיליארדי דולרים", טענה. זאת, כדי להשיג תנאים טובים יותר להלוואות ולביטוחים לחברות שלו, וכן כדי לצמצם את תשלומי המס שלו. המשרד של ג'יימס ראיין יותר מ-65 עדים ועבר על מיליוני מסמכים במהלך החקירה.

התביעה נגד טראמפ וילדיו, 220 עמודים, הוגשה לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק. היא מפרטת כיצד הצהרותיו השנתיות של טראמפ לרשויות היו שקריות. הנכסים המעורבים כוללים את אחוזת טראמפ בפלורידה ואת מגדל טראמפ במנהטן. ג'יימס אמרה כי החוקרים מאמינים כי המעשים לכאורה גם מפרים את החוק הפלילי הפדרלי, מאחר שהם כוללים מתן הצהרות שקריות למוסדות פיננסיים והונאת בנקים. התובעת ג'יימס אמרה כי משרדה מפנה את ההפרות האלה לתביעה הפדרלית בניו יורק ולרשות המיסים הפדרלית (IRS).

בחודש אוגוסט מסר טראמפ תצהיר תחת שבועה במסגרת החקירה האזרחית שנפתחה לפני יותר משלוש שנים. "סירבתי לענות על שאלות תחת הזכות המוענקת לכל אזרח במסגרת חוקתה של ארה"ב", נמסר בהצהרה מטעמו של טראמפ לאחר מכן. לדבריו, החקירה שמנהלת ג'יימס נובעת ממניעים פוליטיים. טראמפ כינה את ג'יימס, "גזענית".

דולנד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד