כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פתח לקונספירציות הזויות

מטריד: ירידה במספר התינוקות המתחסנים מפרוץ הקורונה

בעקבות הירידה העולמית בהתחסנות בחיסוני שגרה מאז פרוץ הקורונה, משרד הבריאות קיים יום חשיבה בנושא | סקר עמדות הורים מגלה: 23% מהם סבורים כי ילדיהם "מקבלים היום יותר מדי חיסונים"

 מטריד: ירידה במספר התינוקות המתחסנים מפרוץ הקורונה
מתחם חיסוני ילדים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

החשש מירידה בהתחסנות בחיסוני השגרה של הילדים, ירידה שכבר מסתמנת במדינות רבות בעולם, הביא את בכירי מערכת הבריאות וגורמי המקצוע במשרד הבריאות לקיים אתמול (רביעי) "יום חשיבה" בנושא, כך דווח הבוקר באתר doctorsonly.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הדגישה בדיון: "יזמנו יום חשיבה בנושא חיסוני שגרה, בעקבות החשש העולמי בדבר ירידה בשיעור ההתחסנות. חיסוני השגרה הם אחד הכלים המשמעתיים ביותר בהגנה על הבריאות של כולנו והצליחו למנוע תחלואה ותמותה מיותרת מאז שהוכנסו לשימוש לפני עשרות שנים. בישראל יש כיסוי חיסוני גבוה וחשוב לנו לשמור עליו כדי להגן על היקר לנו מכל - הילדים שלנו״. עם זאת, בדיון הוצגו נתונים המראים שכרבע מההורים ממשיכים להתנגד לחיסונים אלה ועל מערכת הבריאות יהיה לטפל בהם.

על פי ארגון האו"ם למען הילד, יוניצ"ף, חלה בשנה שעברה ירידה משמעותית בהתחסנות ילדים בחיסוני השגרה – מגמה שהחלה לפני כמה שנים ואף התגברה ב-2021. לפי הנתונים שבידי הארגון שהובאו למשתתפי הדיון, בשנת 2021, יותר מ-25 מיליון ילדים בעולם לא השלימו את חיסוני השגרה שלהם - הירידה הגדולה ביותר מזה דור.

בשנת 2019 הכריז ה-WHO על מה שמכונה "הסננות חיסונית" כאחד מעשרת האיומים על בריאות הציבור. שלוש שנים לאחר ההכרזה הזו ברור כי האיום גדול הרבה יותר, צוין בדיון שבו נטלו חלק בכירים מאיגוד רופאי הילדים, רופאים מהקהילה, טיפות חלב, רופאים מלשכות הבריאות המחוזיות והעמותות מחוסגן ומדעת. נכחו גם נציגים מתנועות נוער שנתבקשו לחוות דעתם בנושא.

בדיון הועלו "פתרונות מותאמים לכל מגזר" באוכלוסיית ישראל ונדונו רעיונות לחיזוק ושיפור הכיסוי החיסוני הארצי בחיסוני השגרה, בין היתר בשיפור האמון בהם באמצעי הסברה מתאימים לצד התמודדות עם פייק ניוז וכן שיפור הנגשת טיפות החלב במגזרים שונים שבהם שירות זה לוקה בחסר.

כמו כן הוצג "סקר עמדות הורים" שערך משרד הבריאות בחודשים האחרונים. מרבית ההורים לילדים בגילאי 13-0 (86%) דיווחו כי ילדיהם קיבלו את החיסונים באופן מלא, אולם 11% הודו שקיבלו חיסונים באורח חלקי בלבד. כמעט עשירית ממשתתפי הסקר (9%) העידו שהם "מאוד או די מתלבטים בנוגע לחיסוני ילדיהם" (16% במגזר הבדואי, 5%-4% במגזר החרדי והערבי), לעומת 60% שכלל לא מהססים בנושא. נתון אחר שהעלה דאגה: 23% מההורים בסקר סבורים כי "ילדיהם מקבלים היום יותר מדי חיסונים".

תינוקות חיסונים סרבני חיסונים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד