כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מדינה אנטי ישראלית

תקווה לשלום: משלחת פקיסטנית מבקרת בישראל

משלחת של פקיסטניים, כולל שר בממשלה לשעבר, נפגשה עם פקידי משרד החוץ הישראלי בירושלים ביום רביעי, כך אמרו מנהיג הקבוצה ומארגני הטיול. פקיסטן היא בין המדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל

תקווה לשלום: משלחת פקיסטנית מבקרת בישראל
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משלחת של פקיסטנים, כולל שר בממשלה לשעבר, נפגשה עם פקידי משרד החוץ הישראלי בירושלים אמש (רביעי), כך אמרו מנהיג הקבוצה ומארגני הטיול לסוכנות הידיעות AP. פקיסטן היא בין המדינות שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל בגלל הנושא הפלסטיני, לדברי פקיסטן אף משלחת ממשלתית לא ביקרה בישראל.

מארגן הטיול אמר כי המשלחת כללה גם נציגים מהמועצה האמריקאית למוסלמים ורב-דתות להעצמת נשים וארגון 'שארקה', קבוצה לא ממשלתית שבסיסה בארה"ב שנוסדה בעקבות הסכמי אברהם על ידי ממשל טראמפ ב-2020, אז נרמלו את היחסים עם ישראל ארבע מדינות ערביות - איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו.

"כן, אני בירושלים עם משלחת לקידום הרמוניה בין-דתית", אמר נאסים אשרף, ראש המשלחת, ל-AP בטלפון. הוא סירב למסור פרטים נוספים על חברי המשלחת האחרים. אשרף שימש בעבר שר הפיתוח של פקיסטן ויושב ראש מועצת הקריקט הפקיסטנית.

אנילה עלי, אזרחית ארה"ב ילידת פקיסטן, המתגוררת בארצות הברית והיא אחת ממארגני הטיול, אמרה ל-AP כי אשרף היה בירושלים כדי לקדם הרמוניה בין-דתית. היא קראה לפקיסטן ליצור קשרים דיפלומטיים עם ישראל שיהיו לטובתה הלאומית.

לדבריה, טורקיה מהווה דוגמה טובה לפקיסטן, שכן ההנהגה הטורקית מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל בגלל האינטרס הלאומי שלה. "אם טורקיה יכולה לעשות את זה, אז למה אנחנו לא יכולים לעשות את זה", היא שאלה.

עלי אמר שישראל תוכל להדריך ולעזור לפקיסטן בשיפור מערכת ההשקיה במדינה בעקבות ההצפה האחרונה, שגרמה ל-1,569 הרוגים מאז אמצע יוני.

פקיסטן הסכם שלום משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד