כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מגנים את ארה"ב"

בצפון קוריאה מכחישים מכירת נשק לרוסים

פיונגיאנג מכחישה את הטענות של ארה"ב על מכירת נשק לרוסיה על רקע המלחמה באוקראינה, ומגנה את "ההתבטאויות הפזיזות" של וושינגטון. "אנו מגנים בחריפות ומזהירים בחומרה את ארה"ב על הפצת רטוריקה כזו נגד צפון קוריאה"

בצפון קוריאה מכחישים מכירת נשק לרוסים
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

צפון קוריאה טוענת כי מעולם לא סיפקה נשק לרוסיה ואין לה כוונה לעשות זאת, ומגנה את טענות ארה"ב בדבר העברת נשק למלחמת אוקראינה כניסיון "להכתים" את תדמית המדינה. בהצהרה שפרסמה היום (חמישי) סוכנות הידיעות המרכזית הצפון קוריאנית, פקיד הגנה צפון קוריאני אלמוני אמר כי ארצות הברית וכוחות עוינים אחרים "מפיצים "שמועה על עסקאות נשק" בין פיונגיאנג למוסקבה.

"אנו מגנים בחריפות ומזהירים בחומרה את ארה"ב על הפצת רטוריקה כזו נגד צפון קוריאה", אמר הבכיר. "מעולם לא ייצאנו נשק או תחמושת לרוסיה בעבר ולא נתכנן לייצא אותם", הוסיף הבכיר. ההכחשה הגיעה שבועות לאחר שוודנט פאטל, סגן דובר משרד החוץ האמריקאי, אמר לכתבים כי רוסיה "בתהליך של רכישת מיליוני רקטות ופגזי ארטילריה מצפון קוריאה לשימוש באוקראינה".

הבית הלבן כינה זאת מאוחר יותר "רכישה פוטנציאלית", כאשר דובר הביטחון הלאומי ג'ון קירבי הבהיר כי "אין אינדיקציות לכך שהרכישה הושלמה ובוודאי שאין אינדיקציות לכך שהנשק הזה נמצא בשימוש בתוך אוקראינה".

בהצהרה אמר הפקיד הצפון קוריאני לארה"ב להפסיק להשמיע "הערות פזיזות" ו"לסתום את הפה", אך המשיך והדגיש שוב את "זכותה החוקית" לייצא ולייבא ציוד צבאי אם תרצה בכך. הפקיד הדגיש כי פיונגיאנג מעולם לא הכירה בסנקציות "הבלתי חוקיות" של מועצת הביטחון של האו"ם נגד המדינה "שבושלו על ידי ארה"ב".

צפון קוריאה ארה''ב ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד