כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתיווך סעודי

גיבורי מפעל הפלדה בין החיילים ששוחררו בחילופי שבויים

רוסיה ואוקראינה קיימו ביניהם הסכם חילופי שבויי מלחמה בתיווך טורקיה וסעודיה. בין המוחלפים נמצאים לוחמים ממפעל אזובסטל שהיה נצור שבועות ארוכים. "הצלחנו לשחרר 215 בני אדם", הודיע ​​ראש הסגל של נשיאות אוקראינה אנדריי ירמק בטלוויזיה

גיבורי מפעל הפלדה בין החיילים ששוחררו בחילופי שבויים
הנשיא זלנסקי מתעדכן על חילופי השבויים צילום: לשכת ראש הסגל

אוקראינה הודיעה היום (חמישי) על שחרורם של 215 חיילים אוקראינים כלואים ו-10 זרים מרוסיה. הם שוחררו בתמורה ל-55 אסירים רוסים, וכן ויקטור מדבדצ'וק, מנהיג המפלגה הפרו-רוסית שנאסרה באוקראינה. בין המשוחררים היו לוחמים שהובילו את ההגנה על מפעל הפלדה של אזובסטל של מריופול המפורסם שהפך לסמל התנגדות לרוסים, מעשה שזכה להערכה כסמל של התנגדות אוקראינית בכל העולם.

ויקטור מדבדצ'וק, הוא יד ימינו של פוטין באוקראינה, פוליטיקאי אוקראיני שהואשם בבגידה לכאורה בשל מעורבותו עם רוסיה. הוא נתפס על ידי כוחות אוקראינים באפריל.

"הצלחנו לשחרר 215 בני אדם", הודיע ​​ראש הסגל של נשיאות אוקראינה אנדריי ירמק בטלוויזיה. בהמשך סיפר כי מפקדי גדוד אזוב נכללו במשוחררים. גדוד אזוב הוא יחידה של המשמר הלאומי של אוקראינה. וזכה לתשומת לב במאבק בבדלנים פרו-רוסים באזור דונבאס מאז 2014.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לקח חלק בתפקיד התיווך של חילופי השבויים. בין הזרים ששוחררו היו חמישה אזרחים בריטים, שני יוצאי צבא ארה"ב ואסירים נוספים ממרוקו, שוודיה וקרואטיה. הם הוטסו לסעודיה לאחר ששוחררו, כך מסרה סעודיה בהצהרה.

"הרשויות הסעודיות הרלוונטיות קיבלו והעבירו אותם מרוסיה לממלכה ומקלות על ההליכים עבור מדינותיהם", נכתב בהודעה.

הבית הלבן הודה לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן על התיווך ועל כל שבעסקה שוחררו שני אמריקאים. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר בהצהרה כי הבית הלבן הודה לממשלת אוקראינה "על הכללתם של שני אזרחים אמריקאים בחילופי השבויים שהוכרזו היום".

ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, הגיבה על כך ברשתות החברתיות. "חדשות מבורכות מאוד לפיהן חמישה אזרחים בריטים שהיו מוחזקים במזרח אוקראינה מוחזרים בשלום, ומסתיים חודשים של חוסר ודאות וסבל עבורם ועבור משפחותיהם", צייצה בטוויטר.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוחמד בן סלמאן סעודיה ולדימיר זלנסקי חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד