כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
נשק שובר שוויון

לנוכח ההצלחה: ארה"ב תייצר עוד 480 משגרי הימארס

מערכות 'הימארס' מסוגלות לשגר שש רקטות בכל מטח, למרחק של כ-70 קילומטרים, ברמת דיוק גבוהה במיוחד. המערכת מצטיינת בכך שהיא ניידת מאוד, וניתן לייצב אותה לאחר נסיעה, לבצע ירי ולהתקפל בתוך זמן קצר מאוד

לנוכח ההצלחה: ארה"ב תייצר עוד 480 משגרי הימארס
הימארס צילום: צילום מסך

ארה"ב תייצר עוד 480 משגרים של מערכת הנשק המתקדמת 'הימארס', שרשמה הצלחה רבה בשינוי מצב המלחמה באוקראינה, ומשמשת כנשק שובר שוויון לטובת האוקראינים. מערכות 'הימארס' מסוגלות לשגר שש רקטות בכל מטח, למרחק של כ-70 קילומטרים, ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

המערכת מצטיינת בכך שהיא ניידת מאוד, וניתן לייצב אותה לאחר נסיעה, לבצע ירי ולהתקפל בתוך זמן קצר מאוד, כך שעוד לפני שהאויב סופג את מטחי הרקטות שנורו באמצעותה, המערכת כבר לא נמצאת באותו המקום ממנו שוגרו הרקטות, מה שכמובן מקשה על האויב לאתר את מקור הירי ולהשמיד אותו. כמו כן, הדיוק המוחלט של הרקטות ה'טפשות' יחסית, מאפשר ביצועים גבוהים במיוחד, עם רקטות שמחירם זול ביחס לתועלת שאפשר להפיק מהן.

לאחר שארה"ב ציידה את אוקראינה בכלי נשק שונים, כמו טילי הג'אוולין ותותחי ההוביצר, שהביאו לשוויון מסוים בין הכוח האוקראיני לכוח הפולש הרוסי, הגיעו מערכות 'הימארס' והפכו לנשק שובר שוויון, כשבאמצעותם הצליחה אוקראינה להשמיד גשרים, מחסני תחמושת, שטחי ריכוז של כוחות רוסיים, מערכות מכ"ם, מערכות הגנה אווירית ועוד, בעוד הרוסים אינם יכולים להתגונן מפני הפגיעות המדויקות. ההערכה היא שבידי אוקראינה רק שמונה משגרים מסוג זה.

על רקע זה, כך דווח, הזמינה ארה"ב מיצרנית הנשק 'לוקהיד מרטין', עוד 480 מערכות מסוג זה, ובכך יגיע מספר משגרי ה'הימארס' האמריקאים ל-1000 כך לפי הדיווחים. כמו כן, סביר להניח, שלנוכח ההתגברות המתיחות באוקראינה וההודעה של פוטין על גיוס חיילי מילואים, צפויה ארה"ב לצייד את אוקראינה במערכות נוספות של הנשק האיכותי, כדי שאוקראינה תוכל להתמודד עם האיום הרוסי בצורה טובה יותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים ארה''ב סיוע בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד