כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אכזריות של פוטין

רוסיה מאלצת מאות עובדים אוקראינים להילחם נגד אוקראינה

לפי המודיעין האוקראיני, עובדים אוקראינים במפעל בדונייצק ייאלצו להילחם נגד בני עמם במסגרת תוכניות הגיוס החדשות של פוטין. בין 200 ל-500 עובדים במפעל באזור דונייצק אמורים להתגייס לשורות רוסיה בעל כרחם

רוסיה מאלצת מאות עובדים אוקראינים להילחם נגד אוקראינה
מלחמת רוסיה אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מאות עובדים אוקראינים ייאלצו להילחם נגד בני עמם בעקבות "הגיוס החלקי" שהורה עליו ולדימיר פוטין, כך לפי מנהל המודיעין של משרד ההגנה של אוקראינה. פקידים אוקראינים פרסמו דו"ח לפיו בין 200 ל-500 עובדים במפעל באזור דונייצק אמורים להתגייס לשורות רוסיה בעל כרחם.

הדו"ח קובע כי הרפובליקה העממית של דונייצק (DPR), אזור בדלני הנתמך על ידי רוסיה שנמצא תחת כיבוש רוסי, מבטלת את הפטור מגיוס. הייצור במפעל אמור להיות "מופסק באופן זמני" עקב מחסור בכוח אדם, כאשר העובדים ייאלצו להחליף כלים בנשקים, כך דווח ה'דיילי סטאר'.

הידיעה הזו מגיעה לאחר הנאום הלוחמני של פוטין ביום רביעי האחרון, נאום בו הודיע פוטין על גיוס כ-300,000 חיילי מילואים לאוקראינה, והביא לבריחה המונית של רוסים למדינות שכנות. אותו דו"ח מודיעיני אוקראיני קובע כי הרוסים הקימו כעת מחנה אימונים בצ'יסטיאקובה (לשעבר טורז - עיר בדונייצק) כדי לאמן אסירים הנשלחים מבתי הכלא לחזית.

כבר היו הרבה דיווחים על שכירי חרב של פוטין שסיירו בבתי כלא ברוסיה כדי לגייס חיילים חדשים, אבל כעת טוענים הרשויות האוקראיניות שבתי הכלא בדונייצק מתרוקנים לאותה מטרה. בדו"ח נכתב: "אנשים פוטנציאליים נבחרים על סמך קריטריונים פיזיים עם ניסיון קרבי, התיק הפלילי ותקופת המאסר אינם משפיעים על הבחירה".

מלחמת אוקראינה רוסיה דונייצק ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד