ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דומה להיטלר

נאצי שהסתער על הקפיטול נידון ל-4 שנות מאסר

איש חיל הים לשעבר שהשתתף בפרעות הקפיטול ב-6 בינואר 2021 ובעל היסטוריה של הצהרות אנטישמיות ועליונות לבנה, נידון ביום חמישי לארבע שנות מאסר. הנאשם זכה לתשומת לב ציבורית בשל הופעתו בסגנון היטלר עם פעילות אנטישמית

נאצי שהסתער על הקפיטול נידון ל-4 שנות מאסר
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

טימותי הייל-קוסאנלי, שמגדל את ה"שפם של היטלר" ונודע כמתלוצץ על הרג ואכילת יהודים, נצפה פורץ לתוך הקפיטול, ומוביל אחרים פנימה במאמץ למנוע מהסנאט לאשר את בחירתו של ג'ו ביידן כנשיא בינואר 2021. הוא הורשע בחודש מאי בכל חמשת האישומים נגדו.

בגזר הדין של הייל-קוסאנלי, אמר השופט כי "הערותיו הגזעניות והאנטישמיות היו המניע למעשיו באותו יום גורלי. הוא לא נראה שייך לקבוצת שנאה מאורגנת כלשהי". הנאשם הייל-קוסאנלי זכה לתשומת לב ציבורית מופרזת בשל הופעתו בסגנון היטלר והיסטוריה מוכרת של פעילות עליונות אנטישמית, (אם כי הוא טען ללא הצלחה במשפטו כי הערותיו היו "אירוניות והומור", לא מה שהוא באמת האמין, וגם טען שהוא חצי יהודי וחצי פוארטו ריקני).

טימותי הייל קוסאנלי: צילום משרד המשפטים האמריקאי

הוא הצטרף להמון מתפרעים שפרצו באופן בלתי חוקי קו משטרה בניסיון לאבטח את שטח הקפיטול. הוא ציווה על אחרים באספסוף "להתקדם" לתוך הקפיטול. הייל-קוסאנלי היה בין המתפרעים הראשונים שנכנסו לבניין, הוא נכנס פנימה זמן קצר לאחר הפריצה שהתרחשה בשעה 14:12 בדלת אגף הסנאט.

הוא השמיע הצהרות מטרידות ומזלזלות כלפי שוטרי משטרת הקפיטול, ואמר כי "מהפכה" מגיעה. הוא נשאר בבניין כ-40 דקות. מספר ימים לאחר התקרית, הייל-קוסאנלי אמר לחברו שהשהות בקפיטול היא "מרגשת", וקיווה ל"מלחמת אזרחים". כך על פי משרד המשפטים האמריקאי.

הוא הוחזק במעצר עד למשפטו, בין השאר משום שהתובעים טענו כי הוא יהווה סכנה לקהילה היהודית המקומית אם ישוחרר.

נאצי מהומות הקפיטול גבעת הקפיטול דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד