ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מבוכה דיפלומטית

נשיא דרום קוריאה כינה חברי קונגרס "אידיוטים"

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול נתפס מעליב את חברי הקונגרס האמריקאים כ"אידיוטים". הוא כינה אותם כך מחשש שיתנגדו להצעת חוק של ביידן לגבי בריאות, והכסף לא יגיע אם לא יאשרו מימון לבריאות הציבור העולמית

נשיא דרום קוריאה כינה חברי קונגרס "אידיוטים"
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

נשיא דרום קוריאה נשמע מעליב את חברי הקונגרס האמריקני כ"אידיוטים". יון נפגש עם ביידן בוועידת ההתחדשות השביעית של הקרן העולמית בניו יורק ביום רביעי שם התחייב ביידן 6 מיליארד דולר מארה"ב לקמפיין בריאות הציבור, להילחם בשחפת, מלריה ובנגיפים נוספים ברחבי העולם. המימון יידרש את אישור הקונגרס.

"זה יהיה כל כך משפיל עבור ביידן אם האידיוטים האלה לא יעבירו את זה בקונגרס", נשמע יון אומר לקבוצת עוזרים כשיצאו מהאירוע. הסרטון של חילופי הדברים הפך במהירות לוויראלי בדרום קוריאה, שם נכנס יון לתפקיד במאי.

נציגים של יון ושל הבית הלבן לא הגיבו לבקשות תגובה. פארק הונג-קיון, מנהיג המפלגה הדמוקרטית בדרום קוריאה באופוזיציה, ביקר את "השפה הגסה של יון שהכתימה את הקונגרס האמריקני" כ"תקלה דיפלומטית גדולה", כך דיווחה סוכנות העיתונות הצרפתית. יון וביידן היו שניהם בניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, שם קיימו דיונים בצד ביום רביעי.

"שני המנהיגים אישרו מחדש את מחויבותם לחזק את הברית בין ארה"ב לדרום קוריאה ולהבטיח שיתוף פעולה הדוק כדי להתמודד עם האיום הנשקף מהרפובליקה העממית הדמוקרטית של צפון קוריאה", מסר הבית הלבן בהצהרה. "הנשיאים דנו גם בשיתוף הפעולה המתמשך שלנו במגוון רחב של נושאי עדיפות, כולל שרשרת האספקה, טכנולוגיות, ביטחון כלכלי ואנרגיה, בריאות גלובלית ושינויי אקלים".

חברי קונגרס ארה''ב דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד