י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צעד מפוקפק

הסוכן דורש 100 אלף דולר עבור הרצאה של בנט

נפתלי בנט עדיין מכהן בתפקיד רשמי בכיר, אך זה לא מונע מסוכן בארצות הברית שהחל לייצג אותו להציע נאומים שלו לארגונים יהודיים, ואף שוחח איתם על שכר טרחה משמעותי

הסוכן דורש 100 אלף דולר עבור הרצאה של בנט
נפתלי בנט צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ארגונים יהודיים בעולם הופתעו לגלות שהזמנה שלהם ללשכת ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, לבקשה להרצאות, הועברו לסוכן אמריקאי שהחל לשלוח הצעות מחיר מטעמו, בעוד הוא עדיין מוגדר בתפקיד רשמי. המחיר להרצאה? 100,000 דולר.

האירועים עליהם דיבר הסוכן אמורים להתקיים אחרי הבחירות ב-1 בנובמבר. אתר 'ג'רוזלם פוסט' מדווח, כי מספר ארגונים יהודיים בתפוצות קיבלו הודעה מהסוכן ג'יימי בלאק, שמציג עצמו כמייצג את בנט על הזמנת נאומים. אל הארגונים פנה בלאק לאחר שהגיש בקשה רשמית ללשכה של בנט, שמאוישת על ידי יועצים ופקידים במימון ממשלתי.

לאחר שהבקשות התקבלו במשרדו של בנט, הארגונים קיבלו מייל או טלפון מבלאק, העומד בראש סוכנות בשם Central Park Speakers. ארגונים אלה הופתעו לשמוע מתווך תאגידי חיצוני, מציע הרצאה בתשלום מראש ממשלה חליפי. בשני מצבים לפחות, בלאק שלח הצעת מחיר מטעם בנט ובחלק מהמקרים ביקש 100,000 דולר.

"זו פעילות מפוקפקת ביותר", אמר עובד מדינה בכיר לשעבר לעיתון. "שר מכהן לא צריך לבחון איך להרוויח כסף גם אם זה כשהוא עוזב את תפקידו". מקורות בארגונים יהודיים אלו חקרו את הצוות של בנט מדוע יש צורך במתווך. על פי הדיווחים נאמר להם שבלאק דואג להזמנות בינלאומיות.

"מבחינה חוקית, כרגע אסור לו לעבוד בעבודה אחרת", אמר תומר נאור, ראש המחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון בישראל לעיתון 'גרוזלם פוסט'. נאור הוסיף: "מנקודת מבט של נראות ציבורית, מי שכיהן בתפקיד כראש ממשלה חלופי, צריך להקדיש את זמנו לעניינים ציבוריים ולא לקדם את ענייניו הפרטיים - בוודאי בתקופת בחירות, ובהחלט בתור כל עוד הוא מקבל משכורת מהממשלה".

מטעם דוברו של בנט נמסר לעיתון, כי "ראש הממשלה לשעבר וראש הממשלה החלופי נפתלי בנט אינו עובד עם סוכן, ומובן מאליו שנסיעותיו לחו"ל לאורך 10 שנותיו כנבחר ציבור בישראל, כולל הופעות. מול קהילות יהודיות נעשו ללא שכר ונעשים במסגרת תפקידו במסירות רבה. נפתלי בנט מעולם לא גבה שקל אחד עבור נאום, הרצאה או כל פעילות אחרת לעם היהודי, כשר וראש ממשלה".

נפתלי בנט סוכן אמריקאי ראש ממשלה חליפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד