כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החיפוש בגוגל מרקיע שחקים

נשים רוסיות חוששות מגיוס הבעל: "אשבור לו את שתי הרגליים"

נשים רוסיות נואשות מאיימות לשבור את העצמות של בעליהן כך שיוכרזו כלא כשירים להצטרף למלחמה. אלפי גברים נרתעים מהגיוס, ומנסים לברוח דרך שדות תעופה דחוסים ופקקי ענק

נשים רוסיות חוששות מגיוס הבעל: "אשבור לו את שתי הרגליים"
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

גברים בגיל הלחימה מנסים להימנע מזימון לאחר שפוטין הורה על גיוס ראשוני, מהלך שלא קרה מאז מלחמת העולם השנייה. תוכניתו של פוטין היא להתחיל מיד לגייס כ-300,000 חיילים להילחם בקו החזית והערכות מדברות כי מספרים המגויסים יהיה אף גדול בהרבה.

נשים רוסיות נקטו בטקטיקות דרסטיות כדי להימנע מהגיוס, והחלו לחפש בגוגל 'איך לשבור יד בבית' - חיפוש שהרקיע שחקים שעות לאחר נאומו של פוטין.

אישה מטיומן שבסיביר אמרה: "אני לא אתן לבעלי ללכת. אני אשבור לו את שתי הרגליים. חובתו היא לגדל את ילדיו" כך דווח ה'דיילי מייל'. הרשויות פרסמו אזהרה מיוחדת שהונפקה למתגייסים פוטנציאליים כי הם עומדים בפני סנקציות משפטיות אם הם פוגעים בעצמם על ידי שבירת ידיים או רגליים כדי להימנע מהזימון. כמעט כל הגברים בעיקר בני 25-35 נקראו בביקורת הדרכונים לחקירה.

הם נחקרו האם הם קנו את הכרטיס שלהם לאחר הודעת גיוס של פוטין, והאם יש להם כרטיס הלוך ושוב. הם נשאלו על מטרת נסיעתם ומעמדם הצבאי, ואם ענו בצורה משביעת רצון, שוטרת ליוותה אותם לביקורת הדרכונים וסימנה לקצין כי הם רשאים לצאת מהארץ. חלקם נחקרו שוב על ידי קצין ה-FSB השרות החשאי בביקורת הדרכונים. לא ידוע מכמה נמנע מלטוס.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין גזירת הגיוס עצמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד