ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
על רקע הפיצול הערבי

סקר מנדטים: נתניהו והגוש מתחזקים; בל"ד והדר מוכתר מתרסקים

סקר "פאנלס פוליטיקס" שמתפרסם הבוקר ממשיך את מגמת הסקרים שפורסמו אמש ומראה כי גוש תומכי נתניהו מתקרב ליעד הנכסף, לעומת היחלשות בגוש מתנגדי נתניהו, בעיקר בגלל הפיצול ב"רשימה המשותפת" שמרסק את בל"ד, מחליש מאוד את הכוח הערבי ומזניק את הימין

סקר מנדטים: נתניהו והגוש מתחזקים; בל"ד והדר מוכתר מתרסקים
תומכי ליכוד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בצל הפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת שמערבב מחדש את הקלפים ומזניק את גוש הימין, וכן על רקע נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד בוועידת האו"ם, סקר מנדטים שמתפרסם הבוקר (שישי) ב"מעריב", מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו היה מתחזק מסקר קודם וזוכה ב-60 מנדטים, לעומת גוש מתנגדי נתניהו שהיה נחלש ל־56 מנדטים.

הסקר הבוקר ממשיך את המגמה שראינו בסקרים אמש בשלל המהדורות, לפיה גוש תומכי נתניהו מתחזק ומגיע לפחות ל-60 מנדטים, כאשר רוב הסקרים מנבאים כי גוש הימין אף חוצה את קו ה-61 מנדטים שמעניקים ממשלה לבנימין נתניהו.

מהסקר, שנערך ע"י מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עולה כי הרשימה המשותפת של חד"ש־תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 4 מנדטים בלבד, כמו גם רע"ם בראשות מנסור עבאס. בל"ד הסוררת מתרסקת מתחת לאחוז החסימה עם 1.2% בלבד.

תמונת המנדטים המלאה: "הליכוד" בראשות בנימין נתניהו מתחזקת מסקר קודם ב־2 מנדטים ועולה ל־33. "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, שאמש נאם באו"ם וכן נועד עם ארדואן ומלך ירדן, מאבדת מנדט ויורדת ל־24.

"המחנה הממלכתי" של בני גנץ וגדעון סער נותרת על 12 מנדטים. כך "הציונות הדתית" של סמוטריץ' ובן גביר, שמתחזקת במנדט ועולה ל־12.  ש"ס עם 8 מנדטים ו"יהדות התורה" עם 7 מנדטים - נותרות ללא שינוי.

"העבודה" בראשות מרב מיכאלי מתחזקת ועולה מ־5 ל־6 מנדטים, בעוד מרצ בראשות זהבה גלאון נותרת עם 5. "ישראל ביתנו" של ליברמן ממשיכה במגמת ההיחלשות ויורדת מ-6 מנדטים ל-5 בלבד. 

הרשימה המשותפת לחד"ש ותע"ל, בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, משלמת את מחיר הפיצול מבל"ד ויורדת מ־6 ל־4 מנדטים בלבד ומשתווה בכך לרע"ם בראשות מנסור עבאס, אף היא עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת הבית היהודי בראשות איילת שקד, שנחלשת מ־2.2% ל־2% בלבד, מה שמלמד על כך שהסליחה שביקשה מציבור תומכיה לא ממש סייעה לסיכוייה.

הדר מוכתר משלמת ככל הנראה את מחיר הסתבכותה בסיפור הדירה שברשותה. רשימת צעירים בוערים בראשותה יורדת מ־1.5% ל־0.7% בלבד.

בסקר השתתפו 715 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך בתאריכים 21־22 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.7%.

פאנלס פוליטיקס מעריב סיעת בל"ד הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד