ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סיכום עונת הקיץ

היכן נמצאים החופים הנקיים בארץ? - הרשימה המלאה

נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה מציגים כי הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: נהריה, טירת כרמל, עמק חפר, נתניה, הרצליה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, אשדוד ואשקלון

היכן נמצאים החופים הנקיים בארץ? - הרשימה המלאה
אילוסטרציה צילום: unsplash

נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה למחצית הראשונה של חודש ספטמבר מראים, כי 90.9% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו נקיים עד נקיים מאוד, בדומה למדד הקודם.

כל הרשויות החופיות קיבלו ציון "נקי" או "נקי מאוד" במדד זה. הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד זה (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: נהריה, טירת כרמל, עמק חפר, נתניה, הרצליה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, אשדוד ואשקלון.

במסגרת תכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור הן: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.

היקף מימון הפרויקט הוכפל כבר בשנה שעברה למיליון שקל כחלק מתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקלים בגין השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

עד כה במסגרת תוכנית תגבור האכיפה (בתאריכים 25 ביוני עד 19 בספטמבר) דווח על 274 פעולות בתחומן של הרשויות החופיות (וביניהן איגוד ערים כנרת). במהלך פעולות אלו חולקו כ-6,821 קנסות, ומתוכם כ-1,021 קנסות על עבירות ניקיון.

 

חוף קיץ ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד