כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אין עונשים אלא אם כן מזהירים

חרגה ממנהגה: ארה"ב הזהירה את רוסיה מתקיפה גרעינית

ממשל ביידן שלח אזהרה לרוסיה על ההשלכות החמורות שיגרמו בעקבות שימוש בנשק גרעיני באוקראינה. מחלקת המדינה הייתה מעורבת בתקשורת הפרטית עם מוסקבה, אך גורמים רשמיים לא אמרו מי מסר את ההודעות או את היקף התוכן שלהן

חרגה ממנהגה: ארה"ב הזהירה את רוסיה מתקיפה גרעינית
אילוסטרציה צילום: ארכיון

ארה"ב כבר מספר חודשים שולחת הודעות פרטיות למוסקבה המזהירות את הנהגת רוסיה מפני ההשלכות החמורות שיבואו בעקבות השימוש בנשק גרעיני, כך על פי גורמים אמריקאים, שאמרו כי ההודעות מדגישות את מה שהנשיא ביידן ועוזריו ניסחו בפומבי.

ממשל ביידן בדרך כלל משאיר אזהרות לגבי ההשלכות של תקיפה גרעינית מעורפלות במכוון, ולכן הקרמלין מודאג לגבי האופן שבו וושינגטון עשויה להגיב, כך אמרו הגורמים, הפעם האמריקאים גם הודיעו בפומבי כי הם יגיבו באופן קשה, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

הניסיון של הבית הלבן לטפח את מה שמכונה בעולם ההרתעה הגרעינית כ"עמימות אסטרטגית" מגיע כאשר רוסיה ממשיכה להסלים את הרטוריקה שלה לגבי שימוש אפשרי בנשק גרעיני על רקע גיוס מקומי שמטרתו לצמצם את האבדות הצבאיות הרוסיות במזרח אוקראינה.

מחלקת המדינה הייתה מעורבת בתקשורת הפרטית עם מוסקבה, אך גורמים רשמיים לא אמרו מי מסר את ההודעות או את היקף התוכן שלהן. לא ברור אם ארה"ב שלחה הודעות פרטיות חדשות כלשהן בשעות שחלפו מאז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסם את האיום הגרעיני האחרון שלו במהלך נאום שהכריז על גיוס חלקי ביום רביעי האחרון, אבל בכיר אמריקאי אמר שהתקשורת מתרחשת בעקביות במהלך החודשים האחרונים.

דמיטרי מדבדב, סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, ומקורב לפוטין, כתב ביום חמישי האחרון פוסט בטלגרם, כי השטח במזרח אוקראינה "יסופח לרוסיה" לאחר השלמת "משאל עם" מבוים והבטיח לחזק את הביטחון של אזורים אלה, מדבדב איים כמה פעמים לשגר נשק גרעיני על לונדון. כדי להגן על אותה אדמה שסופחה, אמר מדבדב, רוסיה מסוגלת להשתמש לא רק בכוחות החדשים שגויסו, אלא גם ב"כל נשק רוסי, כולל גרעיני".

נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד