כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אסון כבד

צפו: סירת מהגרים שקעה מול סוריה, מעל 70 הרוגים

אחת התקריות הקטלניות ביותר בלבנון, מספרם הגואה של המהגרים שמנסים לברוח מלבנון שנפגעה במשבר כלכלי דרך הים לאירופה - גובר. ביום חמישי טבעו מעל 70 אנשים. "אנשים מיואשים, הם רוצים לעזוב את לבנון כי תנאי החיים הם בלתי נסבלים"

צפו: סירת מהגרים שקעה מול סוריה, מעל 70 הרוגים
המהגרים בתוך המים צילום: צילום מסך

לפחות 71 בני אדם מתו לאחר שסירת מהגרים טבעה מול חופי סוריה, כך מסרו ביום שישי מקורות לבנוניים וסוריים.

התקרית דווחה לראשונה ביום חמישי, כאשר מניין ההרוגים תוקן מספר פעמים במהלך היום, מאחר והמספר המשיך לעלות. סוכנות הידיעות הגרמנית DPA מסרה כי נשים וילדים נמצאו בין 17 הגופות שהתגלו ביום שישי בבוקר, תוך ציטוט של מקור רפואי סורי.

"הם התכוונו להגיע לאירופה", אמר קרוב משפחה של אחד הניצולים, אחמד טילאווי לתקשורת המקומית. הוא הוסיף, "אנשים מיואשים, הם רוצים לעזוב את לבנון כי תנאי החיים הם בלתי נסבלים". סאמר קוברוסלי, מנכ"ל הנמלים הסורי, ציטט ניצולים שאמרו כי הסירה "עזבה את לבנון לפני ימים אחדים".

אחד הניצולים אמר שהסירה נשאה למעלה מ-150 אנשים. משרד הבריאות של סוריה מסר כי 20 ניצולים מטופלים בבית החולים אל-באזל בטרטוס. רוב המהגרים היו לבנונים וסורים, וחלקם ללא תעודות זיהוי.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח ביום שישי בבוקר כי מניין ההרוגים הגיע לפחות ל-71 לאחר שהסירה התהפכה מול האי ארואד הסמוכה לעיר טרטוס בסוריה. שר התחבורה הלבנוני עלי חמייה אישר מאוחר יותר י היום כי מניין ההרוגים עלה על 70.

לבנון סוריה מהגרים טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד