כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מבוכה בישראל

300 שופטים מרחבי העולם נתקעו בפסגת המצדה

בטקס סיום כנס ארגון השופטים הבינאלומי ה-64, שנערך בשבוע שעבר לראשונה אי פעם בישראל, עלו 300 שופטים מ-70 מדינות בעולם לביקור במצדה. למעלה גילו כי הרכבל שהיו אמור להוריד אותם התקלקל, ושהם תקועים בשמש הקופחת ללא אספקת מים וללא דרך לרדת

300 שופטים מרחבי העולם נתקעו בפסגת המצדה
מצדה, אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/ Flash90

בין יום ראשון ליום חמישי אירחה מדינת ישראל לראשונה את הכנס השנתי של ארגון השופטים הבינלאומי, ה-64 במספר. לכנס זה הגיעו 300 שופטים מ-70 מדינות ברחבי העולם, והוא הוגדר כ"אחד המפגשים המקצועיים הגדולים ביותר בתולדות המדינה וכגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל בתחום המשפט".

מעבר לפגישות שערכו השופטים עם מגוון אישים וביניהם שר המשפטים הישראלי ושופטי העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות, הובאו השופטים למספר מקומות בארץ כדי להתרשם ממנה. ביניהם, הכנסת, בית המשפט העליון, והעיר העתיקה. האירוע שחתם את הכנס היה ביקור במצדה, שבסופו תוכנן טקס הסיום.

אך הביקור במצדה הפך לאירוע מביך במיוחד, שהשאיר טעם מר בפי השופטים, ושארגון השופטים הבינלאומי ומארגני הכנס בישראל ינסו לשכוח, כפי שפרסם אבישי גרינצייג ב"גלובס".

במהלך יום חמישי האחרון הגיעו השופטים לאתר ההיסטורי החשוב מצדה. הסיור אמור היה להימשך כ-40 דקות, אך לקראת סופו גילו השופטים לתדהמתם כי הרכבל שאמור היה להוריד אותם מפסגת מצדה התקלקל. תוך זמן קצר הבינו השופטים שגם מים לא נותרו כמעט, לאחר שהתברר כי לא נותר אפילו בקבוק אחד בחנות הנמצאת במקום.

השמש הקופחת הלחיצה את מארגני הכנס, שנקלעו למצב בעייתי וקשה. 300 שופטים מרחבי העולם שהגיעו להתרשם מיופייה וטובה של הארץ מצאו עצמם תקועים על המצדה, מתייבשים מהחום, מהשמש ומחוסר המים. יחידת חילוץ ואמבולנסים הוזנקו למקום מתוך חשש שיקרה אסון ושאחד מן השופטים - שחלקם היו בגילאים מבוגרים במיוחד - יתעלף.

בסופו של דבר פתחו אנשי רשות הטבע והגנים את שביל הנחש שהיה סגור באותו זמן, לאחר שהובהר להם חומרת האירוע, ולאחר שהבינו כי הגשר עליו עמדו השופטים לא יכול יהיה להחזיק אותם לאורך זמן רב.

השופטים ירדו למטה כשאף אחד מהם לא נזקק לטיפול בית החולים בסופו של דבר, וסיימו את יום ברחצה בים המלח.

ים המלח מצדה שופטים רכבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד