כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עדויות מתוך המיניבוס

התאונה בגאורגיה: ארבעה מהפצועים נחתו ואושפזו בישראל

ארבעה פצועים מתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה סמוך לבטומי נחתו בישראל ופונו לאשפוז בבתי החולים בארץ. אישה כבת 38, מאושפזת בבית החולים תל השומר במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת

התאונה בגאורגיה: ארבעה מהפצועים נחתו ואושפזו בישראל
זירת התאונה צילום: תקשורת גאורגית

4 מפצועי תאונת הדרכים הקשה שהתרחשה אתמול סמוך לבטומי שבגאורגיה, נחתו הבוקר (שבת) בישראל - ופונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים להמשך קבלת טיפול. בתל השומר מאושפזת אישה בת 38 במצב קשה עם פגיעה רב-מערכתית והיא מורדמת ומונשמת, באיכילוב מאושפז גבר בן 62 במצב קל עם חבלה בחזה, וברמב"ם מאושפזים גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם במצב קל עם חבלות בגפיים.

לביה"ח רמב"ם בחיפה פונו שני פצועים מהתאונה בגאורגיה, מצבם קל. מדובר בזוג מיישוב בצפון הארץ - הם סובלים מחבלות ברגליהם ומטופלים כעת במיון.

4 פצועים נוספים עדיין נמצאים בבית החולים בבטומי, בהם אישה שצפויה להשתחרר היום. צוות רפואי שהגיע מישראל צפוי לקיים הערכת מצב לגבי המשך הטיפול ופינוי הפצועים ארצה. השגרירה הישראלית בגאורגיה הדס מיצד והקונסולית הדס כהן מלוות את הצוות הרפואי מישראל ואת בני המשפחה של המעורבים בתאונה.

אסף כנפו, בן 37 שנפצע בגאורגיה ומאושפז בבית החולים רמב"ם סיפר ל-N12: "נסענו לטיול במפלים, אחרי עצירה ראשונה - משאית ענקית סטתה ונכנסה בנו לאורך כל האוטובוס. ראיתי את זה קורה ומשכתי את קארינה לכיוון שלי. ישבנו במושב האחורי, אני חושב ששם ישבו גם המנוחות".

"בהתחלה היה שקט", הוסיף. "כולם עפו לצד שני ואז החלו צעקות וראינו את הגברים של הנשים שהיו לכודות, הכסאות היו עליהם. בשלב מסוים הבנתי שנשברו לנו 2 ידיים והתעלפתי. ירדני שגר בגאורגיה לקח אותנו באוטו שלו לבית החולים ובדרך כמעט עשינו שוב תאונה. אחות מסורוקה בשם יעל שחגגה יום הולדת בגאורגיה הצילה אותנו".

קארינה, בת 33 שנפצעה גם היא בתאונה הקשה, שיחזרה: "הייתי בטוחה שאין לי יד, לא הרגשתי אותה. אנשים ניסו לעזור לחלץ ולא הצליחו להיכנס, ואז אחד התחיל לעקור את הכיסאות וככה הצליחו לחלץ".

כפי שפורסם, אתמול נהרגו 2 ישראלים בתאונת הדרכים הקשה בעיר הגאורגית בטומי, וכ-17 אנשים נוספים נפצעו בתאונה. התקשורת הגאורגית דיווחה כי התאונה התרחשה ליד הכפר מחונטסטי, כאשר מיניבוס שהסיע תיירים התנגש במשאית.

מחברת מדאסיס הטסות רפואיות וסיוע רפואי לישראלים השוהים בחו"ל נמסר כי היא הוציאה אמבולנס אווירי שני במספר עם צוות רפואי טיפול נמרץ המורכב מרופא טיפול נמרץ בכיר ופאראמדיק נוסף להבאת פצועי התאונה בבטומי שגיאורגיה, ארצה.

"צוותי החירום של מדאסיס, יוצאים בדרכם כעת אל בטומי שבגיאורגיה, להשיב פצועים נוספים מהתאונה ארצה, כדי שיוכלו לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי".

עם קבלת ההודעה בדבר התאונה שארעה אתמול בצהריים, הפעילה כלל ביטוח ופיננסים, המבטחת של חלק מהנפגעים בתאונה, שארעה היום בגיאורגיה, את חברת הסיוע הרפואי, מדאסיס. הצוות הרפואי יצא עם מיכשור חדשני ומתקדם והחזיר ארבעה פצועים להמשך טיפול ואשפוז בבתי חולים בישראל.
כאמור, בשעה זו עושה את דרכו מטוס אמבולנס נוסף להחזיר שלושה פצועים נוספים בדרגות פציעה שונות.

בכלל ביטוח ופיננסים, ציינו: "עם קבלת ההודעה, נוצר קשר מיידי עם הנפגעים ובני משפחותיהם, כמו גם עם משרד החוץ והגורמים המקומיים.
במקביל, נערכנו כבר בעזרת חברת הסיוע הרפואי שלנו מדאסיס, להוצאת אמבולנס אווירי, תוך שאנו פועלים להשגת האישורים הנדרשים בגאורגיה ובארץ״.
במדאסיס, חברת הסיוע הרפואי של כלל ביטוח ופיננסים, ציינו כי הצוות הרפואי הגיע לבאטומי בשעות הלילה המאוחרות וביצע בדיקות רפואית ראשוניות (טריאז׳) לכלל הפצועים. על המטוס היה חדר טיפול נמרץ מעופף, שיכול להעניק טיפול רפואי מיטבי עבור המבוטחים.

בשם המשפחות, אנו אסירי תודה לרב זאבי מנדלסון, שליח חב"ד בבאטומי, שבשעות הראשונות מאז התאונה הסתובב בין בתי החולים וסייע לקשר בין הפצועים לבני משפחותיהם".

גיאורגיה תאונת דרכים קשה תאונת דרכים קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד