י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
אחרי נאום לפיד

אבו מאזן בעצרת האו"ם: דורש "הכרה חד-צדדית"

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום חריף נגד המדיניות הישראלית, לאחר נאומו של לפיד אתמול שקרא לקידום פתרון שתי המדינות. אבו מאזן קרא לישראל "להתנצל ולקחת אחריות על הפשעים שלה נגד העם הפלסטיני" וטען כי, "אין פרטנר ישראלי יותר שעמו אנחנו יכולים לדבר"

אבו מאזן בעצרת האו"ם: דורש "הכרה חד-צדדית"
אבו מאזן צילום: Flash90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם ביום שישי אחר הצהריים בעצרת הכללית של האו"ם, הוא הודה ללפיד ואמר כי "הקשבתי לנאומי ביידן ולפיד. שמעתי אותם תומכים בפתרון שתי המדינות. אנחנו מודים על כך. זה כמובן צעד חיובי, אבל המבחן האמיתי - כי שמענו מספיק הצהרות ומספיק מילים - הוא שממשלת ישראל תחזור מיד לשולחן המשא ומתן, מחר".

יו"ר הרשות הפלסטינית פתח ואמר כי הוא פונה לעצרת בשם יותר מ-14 מיליון פלסטינים ש"עדיין חיים את השלכות הנכבה". "אין לנו פרטנר ישראלי. אני אומר לכם בשם הפלסטינים שהתקווה שלנו לשלום כבר כמעט ולא קיימת בגלל הכיבוש. גבירותיי ורבותיי, אתם רוצים לחנוק כל תקווה שיש לנו? ישראל לא פרטנר לשלום. זה ברור שישראל, שמתעלמת מהחלטות הקהילה הבינ"ל החליטה ולא להיות שותפה בתהליך השלום, פועלת להרס פתרון שתי המדינות", אמר.

לדבריו, "זה מוכיח ללא ספק שישראל לא מאמינה בשלום. היא מאמינה ביצירת סטטוס-קוו בכוח ובאגרסיביות, לכן אין לנו פרטנר ישראלי שאפשר לדבר איתו. זה הופך את היחסים בין פלסטין לישראל ליחסים בין מדינה כובשת לאזרחים כבושים, ולא יותר. ישראל נותנת חופש מוחלט לצבא ולמתנחלים הטרוריסטים. לנוכח ההתרחבות של ההתנחלויות ושל משטר האפרטהייד, ישראל לא משאירה לנו שום קרקע שבה אנחנו יכולים לקיים את מדינתנו העצמאית".

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא בנאומו לקיים את ההחלטות שהועברו באו"ם בעניינם של הפלסטינים וטען כי אף אחת מהן לא בוצעה. "תיישמו לפחות החלטה אחת - אנחנו רוצים שתבוצע החלטה 181 מ-1947, ההחלטה שחילקה את פלסטין". את תוכנית החלוקה (החלטה 181), יש לציין, הפלסטינים דחו בשעתו. "יש להביא לסיום הכיבוש. אתם יודעים למה ישראל נוהגת כאילו היא מעל החוק, למה? מישהו יכול לענות? אף אחד. למרבה ההפתעה, מדינות כמו ארה"ב מעמידות פנים שהיא מגנה על חוק וזכויות אדם". הוא טען כי "ישראל הורגת את עמנו ומקבלת חסינות", ונתן כדוגמה את עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנהרגה בסבירות גבוהה מירי הלוחמים שהיו בפעילות בג'נין. הוא חזר על הטענה הפלסטינית ולפיה "היא נהרגה מירי צלף שהרג אותה בכוונה", על אף שבישראל טוענים מנגד כי ירי הלוחמים לא כוון כלפי אבו עאקלה.

לאחר נאום "50 השואות" בברלין שעורר סערה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי מאז 1948 "ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח". הוא קרא לבית הדין הבינלאומי "לדרוש מישראל לקחת אחריות על הטבח ועל כל מה שעשו". אבו מאזן הבהיר: "אנחנו נלך לבית הדין הבינלאומי". אבו מאזן אף האשים את ישראל באי-קיום הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, בטענה כי סיכלה אותן בעצם אי-מתן אישור לקיימן במזרח ירושלים. "ישראל מפריעה לתהליך הבחירות הפלסטיני תחת איסור השתתפות של התושבים הפלסטינים בירושלים בבחירות. הם שאלו אותנו 'למה אתם לא עושים בחירות?', אנחנו מוכנים, אישרנו את הכל לקיום הבחירות", ציין.

אבו מאזן עצרת האום שתי מדינות לשני עמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד