ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פוטין איים להעניש

זלנסקי הבטיח הגנה לחיילים הרוסים שייכנעו מרצון

בצל הגיוס הנרחב ברוסיה, נשיא אוקראינה הבטיח להגן על חיילים רוסים שייכנעו מרצון. זלנסקי אמר כי הם "יטופלו בהתאם לכל המוסכמות" וכי "לא יודיעו שהחייל נכנע מרצונו". בינתיים אלפי רוסים מנסים להימלט מהמדינה כל עוד הם יכולים

זלנסקי הבטיח הגנה לחיילים הרוסים שייכנעו מרצון
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לרוסים שגויסו כחלק מהגיוס הכפוי לא להצטרף לכוח הפלישה באוקראינה. "עדיף לא לקחת מכתב גיוס מאשר למות בארץ זרה כפושע מלחמה", אמר במהלך נאום לפני ראש השנה. זלנסקי גם התחייב להגן על חיילים רוסים שנכנעים מרצונם, ואמר כי הם "יטופלו בהתאם לכל המוסכמות" וכי 'לא יודיעו שהחייל נכנע מרצונו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם בימים האחרונים על תיקון לחוק הפלילי להארכת תקופת המאסר למי שנמצא שנכנע מרצון לאוקראינים. הנשיא האוקראיני גם תקף את "הגיוס של הפושעים של רוסיה", ואמר: "למפקדים הרוסים לא אכפת מחיי הרוסים - הם רק צריכים למלא את החללים הריקים שהותירו המתים, הפצועים, אלה שברחו או החיילים הרוסים שנפלו בשבי".

בינתיים, אלפי רוסים מנסים להימלט מהמדינה כל עוד הם יכולים, מחשש שיקראו וישלחו להילחם באוקראינה. משרד ההגנה הרוסי טען כי רק 300,000 גברים עד גיל 55 עם ניסיון צבאי קודם מגויסים. עם זאת, כלי תקשורת רוסים דיווחו על מקרים שבהם זומנו גם אנשים מבוגרים וגברים ללא הכשרה צבאית. כלי התקשורת Novaya Gazeta Europe אף דיווח על תוכניות ממשלתיות לגייס עד מיליון גברים לשרת בכוחות המזוינים, טענה שהקרמלין הכחיש.

"אני לא ממש מפחד; הם יכולים לתפוס כל אחד, אם הם באמת רוצים", אמר מיכאיל ביאנקין בן ה-28. עובד מחסן מהעיר צ'רפובטס, צפונית למוסקבה, הוא אמר לתאגיד השידור הגרמני DW שהוא יסרב להילחם, כי הוא לא מבין את מטרת מה שנקרא "מבצע צבאי מיוחד" של רוסיה.

"הם מדברים על איזושהי תחושת חובה, אבל איזו מין חובה זו? הייתי מבין אם המדינה שלנו הייתה מותקפת, אבל אנחנו תוקפים את השכן שלנו", אמר.

רוסים רבים שותפים לדעה של באינקין והחליטו לצאת מהמדינה - מהר. אלה ללא אשרת נסיעה נוסעים לגאורגיה השכנות, קזחסטן ומונגוליה. המקומיים שיתפו דיווחים ברשתות החברתיות על תורים באורך קילומטרים של מכוניות במעברי גבול שונים. אלה שיש להם כסף טסים מחוץ למדינה, לכיוון איחוד האמירויות הערביות או טורקיה. רבים עושים את דרכם גם לסרביה ופינלנד.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד