י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתיחות בבירה

מזרח י-ם: העימותים הקשים גלשו גם להר הבית והעיר העתיקה

בשני ימי החג התרחשו עימותים קשים כמעט בכל המוקדים במזרח ירושלים שגלשו גם לתוך הר הבית שם מתפרעים התבצרו בתוך המסגד. משטרה הפעילה כוח מול המתפרעים תוך שימוש באלות

מזרח י-ם: העימותים הקשים גלשו גם להר הבית והעיר העתיקה
המחאות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

בימים האחרונים מתרחשים במזרח ירושלים עימותים קשים שמתמקדים בעיקר בשכונת א'טור הסמוכה להר הזיתים, הטריגר לעימותים הוא זעם הפלסטינים בעקבות אי-החזרת גופתו של המחבל, תושב השכונה, שביצע פיגוע בעיר מודיעין.

המשטרה נוקטת מול הפורעים באמצעים לפיזור הפגנות, מכתזית, רימוני הלם ומעצרים ע"י כוח מסוערב, אך כל עוד העימותים לא גלשו להר הבית ולעיר העתיקה, במשטרה נשמו לרווחה.

אלא שבימי חג ראש השנה החשש של המשטרה התממש והעימותים גלשו גם להר הבית. שיאם של העימותים התרחש בזמן שיהודים עלו לבקר בהר, בנוסף, קבוצת מתפרעים התבצרה בתוך מסגד אל אקצא וחבריה השליכו משם אבנים וחפצים לעבר הכוחות. בהמשך, העימותים גלשו לשער האריות שמשמש כניסה מרכזית להר הבית, שם המשטרה הפעילה כוח מול המתפרעים תוך שימוש באלות.

בנוסף, התרחשו עשרות אירועים של חיכוכים בין יהודים לבין פלסטינים סביב שערי הר הבית בחלקו המערבי, שם מס' יהודים שרו והתפללו בסמוך לשערים.

ביום א' של ראש השנה בתיאום ובאישור המשטרה ירדו מאות יהודים אל תוך שכונת סילוואן שמדרום לכותל המערבי בכדי לערוך את מנהג התשליך במעיין השילוח, המשטרה איבטחה את המתפללים בכוחות גדולים. בזמן עריכת התשליך בשילוח, כוח מיוחד של חיילי של מג"ב (יחידה הטקטית) ביצע מעצר באחת הבתים הסמוכים למעיין, של פלסטיני החשוד בטרור, החיילים ביצעו את המעצר כשהם רעולי פנים, לאחר המעצר מס' צעירים ניסו להתעמת עם הכוחות. אך כוחות המשטרה השתלטו על האירועים במהירות ותפילת היהודים מול המעיין המשיכה כסדרה.

בשעה האחרונה שקט מתוח בכל הגזרות שבמזרח ירושלים, מלבד שכונת א'טור שם כוחות משטרה גדולים פושטים בשעה זו על השכונה בניסיון למנוע עוד לילה של עימותים.

הר הבית ראש השנה מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד