ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ילד בן 3 הוטס לישראל

עצורים רבים בפשיטת המשטרה על כת לב טהור במקסיקו

ילדים ובני נוער חולצו ממתחם של כת לב טהור במקסיקו בעקבות פשיטה של ​​המשטרה. שני חברי לב טהור נעצרו בחשד לסחר בבני אדם ועבירות חמורות כך מסר משרד החוץ הישראלי. ילד בן שלוש חולץ ממתחם לב טהור על ידי משטרת מקסיקו והוטס לישראל

 ילדים בלב טהור: אילוסטרציה
ילדים בלב טהור: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

משטרת מקסיקו פשטה על מתחם שממוקם 17.5 ק"מ צפונית לטאפאצ'ולה במדינת צ'יאפס ביום שישי בבוקר. השוטרים קיבלו הוראה משופט פדרלי לעצור מספר מנהיגים מכת לב טהור החשודים בהתעללות בילדים לאחר חקירה של התובע המיוחד לפשע מאורגן.

ה-BBC דווח, כי הנערים והנערות הופרדו במהירות משאר חברי הקבוצה, בעקבות חשש לחייהן. היה גם חשש שהמבוגרים ינסו למנוע את חילוצם.

במתחם נמצאו 26 חברים, ביניהם ישראלים בעלי אזרחות כפולה כולל קנדה, ארה"ב וגואטמלה, כך מסר משרד החוץ הישראלי. לפי הדיווח, קנדי ​​ואזרח ישראלי נעצרו, שני מבוקשים נוספים עזבו את המתחם יומיים לפני הפשיטה והם נמצאים בחיפושים. חמישה נוספים נעצרו בגין הפרת חוקי ההגירה לכאורה. החברים הנותרים שוכנים במתקן של משרד הרווחה המקסיקני עד להחלטה מה יעלה בגורלם.

ממשרד החוץ נמסר כי ביום שישי ב-23/09/22 בשעה 06:30 שעון מקסיקו נערכה פשיטה של משטרת מקסיקו על מתחם של הכת ״לב טהור״ בשיתוף יחידת המשטרה המקומית (s.w.a.t של מקסיקו), יחידת הפרקליטות ואנשי משרד הרווחה.

בסך הכול השתתפו בפשיטה כ-80 אנשים. את המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי ששכרו המשפחות, קונסול ישראל במקסיקו, שהה בסמוך. ישראל עמיר אשר ברח מהכת לפני מספר שנים ובנו בן ה-3, אחותו ואחיו מצויים בכת, השתתף גם הוא בפשיטה יחד עם עוד חברי משפחה, בכדי לזהות את הילדים.

הפשיטה התקיימה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשדות של סחר בסמים, ועוד עבירות קשות. במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת ביניהם אזרחים ישראלים עם בעלי אזרחויות נוספות כמו קנדה, ארה״ב וגואטמלה.

שניים מחברי הכת יואל רוזנר אזרח קנדי ומנחם מנדל אלתר, אזרח ישראלי נעצרו בגין חשדות לסחר בבני אדם ועבירות קשות, הן צפויים להישפט במקום ומואשמים בעבירות שדינם כ-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצת חברים נוספת כיומיים לפני הפשיטה.

5 חברי הכת הנוספים עוכבו למתקן ההגירה וצפויים להיות מגורשים בגין שהות בלתי חוקית. שאר האנשים ששהו במתחם הועברו בנסיעה ברכבים למתחם של משרד הרווחה המקסיקני ושוהים שם כרגע בתנאים סבירים אך טובים משמעותית ממתחם הכת שהיה עלוב מאוד.

במהלך המבצע ולנוכח צו בית משפט ישראלי הועבר בנו של ישראל לידיו ע"י הרשויות המקסיקניות. ישראל טס עם בנו לישראל ונחת בישראל. שאר חברי הכת סירבו כרגע לעזוב את הכת ולעבור לחזקת אפוטרופסות הישראלי. המשטרה אומנם ״מסרה״ אותם ומוכנה להעבירם לקונסול ישראלי.

הקונסול הונחה לוודא שלא יהיו פעולות אלימות ופינוי בכוח של חברי הכת. למעשה היה במקום בעיקר בכדי למנוע פעולות אלימות ולוודא כי לא מפרידים ילדים מאימהות ולהנפיק מסמכי נסיעה למי שיידרש לכך.

לאחר שהוחלט שלא להפעיל כוח ולהגיע לידי עימות עם חברי הכת, הוחלט להקפיא את המצב ולהשאיר אותם ברשות גורמי הרווחה המקומיים, כרגע לארבעה ימים נוספים.

ממשרד החוץ נמסר, כי נרכש עבור חברי הכת מזון כשר, הם חולקו לחדרים נקיים ומטופלים ע"י הרווחה המקסיקנית כאמור. נכון לכתיבת השורות האלה, בני המשפחות שיש לנו צווי אפוטרופסות עדיין נמצאים במשרד הרווחה.

מספר משפחות מצויים במתקן של משרד הרווחה המקסיקנית בתנאים סבירים מאוד. הקונסול נפגש ושוחח איתם (יותר מדויק ניסה לשוחח איתם). קבוצה נוספת, ביניהם שני מבוקשים עזבו את הכת יומיים לפני הפשיטה.

משרד החוץ מסר, כי כרגע מתבצע ניסיון לשכנע את הילדים והמשפחות להם צווי אפוטרופוס בישראל, לשוב לארץ. בקשה לגרשם לישראל צפויה להיענות בחיוב, אך לא נרצה כי יופעל כוח משמעותי מולם וגירוש אלים, נמשיך להתמקד כרגע בניסיונות להידבר עימם ע"מ שישובו לישראל.

יש לציין כי ראשי הכת מרצים עונש מאסר ארוך בארה"ב בגין עבירות קשות כולל חטיפה והתעללות.

לב טהור מקסיקו חטיפת ילדים מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד