ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קשה לעיכול

מצמרר: זה מה שעשתה גב' שטיגל ע"ה יומיים לפני פטירתה

במודיעין עילית מתקשים לעכל את הידיעה המרה על פטירת של הגב' שרה שטיגל • בת 52 היתה בפטירתה, והותירה אחריה תשעה יתומים, שרובם אינם נשואים • בביתה ילד שיחגוג בר מצוה בעוד חודש בדיוק • הבגד החדש שהזמינה לכבוד האירוע, נשאר מיותם

מצמרר: זה מה שעשתה גב' שטיגל ע"ה יומיים לפני פטירתה
מודעת אבל צילום: מתוך אתר קופת העיר

פטירתה של האשה הדגולה והחשובה, מרת שרה שטיגל ע"ה, הותירה את תושבי מודיעין עילית בהלם. הגב' שטיגל היתה דמות ידועה ומכורת, בין היתר בשל היותה חברת צוות בהנהלה הראשית של סמינר 'פוירשטיין' בעיר.
בעלה של הגב' פוירשטיין הוא הגאון הצדיק רבי מתתיהו זאב שטיגל, משגיח ישיבת 'נתיב הדעת - הרב קפלן', בירושלים, מחשובי בני העליהי בעיר. אביה הוא הגאון רבי דוד משה ליברמן, רב קהילת האברכים 'אהל ישראל' בעיר.

הקליקו לתרומה לקרן העזרה הדחופה ליתומיה של הגב' שרה שטיגל ע"ה>>

לפני חמש שנים חלתה הגב' שטיגל. היא סבלה מכאבי גב עזים, עד כדי כך שהתקשתה להניע את רגליה. תחילה בדקו הרופאים את גבה עשו צילומים ובדיקות, ולא מצאו שום ממצא מדאיג. רק אחרי למעלה מארבעה חודשים של סבל, התקבלה ההודעה המרה... המחלה הארורה מקננת בגופה.

פעמיים חשבו שהלחימה, אבל באחרונה חזרה המחלה בגל השלישי והסופני. הרופאים נואשו והציעו לה לנצל את הזמן שנותר לה לחיות כדי לנוח ולהימנע ממאמץ שיכביד עליה.

אבל היא החליטה שלא לספר לאיש על מצבה וחזרה לתפקד באופן מלא כאילו לא היה דבר. היתה מגיעה לעבודה יום יום, וממשיכה את שגרת החיים תוך שהיא מתאמצת לחפות על החולשה והכאבים שייסרו אותה.

באחרונה היתה עסוקה רבות בהכנות לקראת בר המצווה של הילד, שתתקיים בעז"ה בתאריך ג' בחשוון. במוצאי השבת האחרונה עוד הלכה לבית התופרת והזמינה בגד חגיגי לכבוד בר המצווה. יומיים לאחר מכן חשה ברע, ונסעה לבית החולים במחשבה שהיא נוסעת לבדיקה שגרתית כפי שעשתה פעמים רבות בשנים האחרונות.

כשהגיעה לבית החולים, הכל התדרדר במהירות. בתוך שעות אחדות השיבה את נשמתה ליוצרה. בלי שהספיקה להיפרד מהילדים ומבני המשפחה.
בני המשפחה מציינים בכאב נורא, שהנער בן ה-13 יניח תפילין לראשונה בחייו, ביום שבו יקומו מהשבעה.

מבין תשעה ילדיה, זכתה לחתן את הבכור לפני שחלתה. שלושה נוספים היא חיתנה תוך כדי תקופת מחלתה, וחמישה ילדים נותרו בבית, אותם היא לא זכתה לחתן.
בבית שורר מחסור חמור, ההוצאות הרפואיות היקרות נפלו למעמסה על המשפחה כולה. הילדים זקוקים לעזרה דחופה, חייבים להקים להם קרן עזרה וסיוע, שתציל אותם, ותקל מעליהם ולו במעט את כאב היתמות.

הקליקו לתרומה לקרן העזרה הדחופה ליתומיה של הגב' שרה שטיגל ע"ה>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד