ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מתחת לאף של סער

נחשף: הדיל הפוליטי שסגר לפיד עם מיכל שיר

לפי מקור פוליטי, ערב פירוק הממשלה סגר לפיד דיל עם חברת הכנסת מיכל שיר לפיו היא תפיל את הממשלה מימין בבוא העת כדי שלפיד יקבל את ממשלת המעבר. לפי אותו מקור פוליטי זו הסיבה ששיר זכתה למקום מכובד ברשימה של לפיד

נחשף: הדיל הפוליטי שסגר לפיד עם מיכל שיר
בישיבת ממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לא מעט גבות הורמו כאשר חברת הכנסת מיכל שיר "חצתה את הקווים" והודיעה לפני מספר חודשים על עריקה מ'תקווה חדשה' של גדעון סער למפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד. המעבר העיב אז על היחסים בין לפיד וסער, יחסים שלא השתפרו עם חבירתו של האחרון לבני גנץ שרואה עצמו מועמד לראשות הממשלה. הערב (רביעי) חושפת דפנה ליאל ב'חדשות 12' את ההסכם הסודי שנסגר בין שיר ללפיד ערב פירוק הממשלה.

מקור פוליטי סיפר לליאל כי ערב פיזור הממשלה, לפני שבנט ולפיד פירקו את הממשלה בתיאום, חיפש לפיד ח"כ מהצד של בנט שיצביע עם סילמן ויבטיח את כהונת לפיד כראש ממשלת המעבר. לדברי המקור הפוליטי, לפיד ושיר היו מתואמים בעניין וייתכן וזה מה שמסביר את מיקומה הגבוה, בצמרת העשירייה השנייה ברשימת 'יש עתיד' לכנסת ה-25.

הח"כית שעזבה טוענת: "קיש אמר שנתניהו הוא אסון וחייבים לעזוב"

בהודעה לתקשורת בחודש יולי הודיעה חברת הכנסת שיר כי תסיים את כהונתה ב'תקווה חדשה' ותעבור ל'יש עתיד'.

"אני מסיימת היום תקופה מרתקת עם חברי גדעון סער. נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמהלך הפוליטי הדרמטי שהוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו", הודיעה שיר, שעדכנה "אני מצטרפת היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים".

מהליכוד נמסר אז בתגובה: "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מסדר את הרשימות שלו".

 

מיכל שיר יאיר לפיד דיל יש עתיד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד