כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"לא נמצאים בשביל להיעלם"

'נעם' תקפו את בית הדין הליברלי; סמוטריץ' התנער

בעקבות ההכרה שקיבל בית דין לגיור ליברלי מהציונות הדתית, במפלגת 'נעם' טענו כי "הפרוגרסיבים הרגרסיביים ממשיכים לדהור" - ולאור סערה שנוצרה יו"ר 'הציונות הדתית' נאלץ להוציא הבהרה: "יש לנו כבוד גדול והערכה לתלמידי חכמים מכל בית מדרש" | גורמים בנעם הגיבו: "לא מחפשים להסתיר את העמדה שלנו"

'נעם' תקפו את בית הדין הליברלי; סמוטריץ' התנער
אבי מעוז/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות חריג התפתח בתוך רשימת 'הציונות הדתית' במהלך היום (חמישי) סביב ההכרה שקיבל בית דין לגיור ליברלי במגזר הדתי-לאומי לצורך חוק השבות.

בית המשפט המחוזי החליט להכיר בבית הדין האורתודוכסי "גיור כהלכה", רבנים מהחוג הליברלי בציונות הדתית, בשביל חוק השבות. במפלגת 'נעם' לא אהבו את ההחלטה, ותקפו בחריפות את בית הדין - התבטאות שעוררה ביקורת בקרב חוגים במגזר.

"הפרוגרסיבים הרגרסיביים ממשיכים לדהור", כינו במפלגה החרד"לית את בית הדין. לדבריהם, "עמותות מלמטה ושופטים מלמעלה שבמשותף מכרסמים עוד ועוד בזהותה היהודית של המדינה ודוהרים אל עבר מדינת כל אזרחיה. 'גיור' רפורמי קרוב מתמיד. בקרוב נוביל את תהליכי התיקון והחקיקה הנדרשים, מתוך הקואליציה בראשות נתניהו".

ההתבטאות, כאמור, עוררה ביקורת בקרב חוגים בציונות הדתית ובמפלגת 'הבית היהודי' ניצלו כדי לגרוף קולות. "הקנאות הזו שמבזה תלמידי חכמים מבתי מדרש אחרים לא באה לחזק את היהדות אלא להחריב אותה", כתב חבר הכנסת יום טוב כלפון מהמפלגה.

לאחר כמה שעות, במפלגת 'הציונות הדתית' החליטו להגיב לביקורת של 'נעם' מחשש שההתבטאות תפגע בפנייה שלהם לאגף הליברלי במגזר. יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אנשים יראי שמים יש לנו כבוד גדול והערכה לתלמידי חכמים מכל בית מדרש, ודאי כשמדובר בגדולים ובמורי דרך".

"אני מאמין שכדי למנוע פרצות במדינת ישראל צריך להיות מוכר רק גיור ממלכתי ותחת פסיקה הלכתית אחידה של הרבנות הראשית לישראל. אבל גם את המחלוקת הזו ננהל בכבוד, באהבה ולשם שמים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

גורמים במפלגת נעם טוענים כי אין מתיחות עם סמוטריץ', אך מבהירים: "אנחנו לא מחפשים להסתיר את העמדה שלנו. אי אפשר להעלים את 'נעם', לא נמצאים בשביל להיעלם".

מפלגת נעם בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ' גיור אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד