י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בעד או נגד

סקר: האם המצביעים מסכימים לממשלת אחדות?

סקר מיוחד שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בדק מהי מידת התמיכה או ההתנגדות לממשלה בראשות נתניהו/לפיד או גנץ | התוצאות די מפתיעות

סקר: האם המצביעים מסכימים לממשלת אחדות?
לפיד/נתניהו/גנץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מחצית ממתנגדיו של בנימין נתניהו, מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית, מתנגדים להצטרפות מפלגותיהם לממשלה בראשות יו"ר 'הליכוד' לאחר הבחירות ב-1 בנובמבר. כך עולה מסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר עבור אתר 'מאקו' וערוץ 'כנסת'.

הרוב גדול אף יותר בקרב מצביעי 'יש עתיד' ש-55% מהם מתנגדים לכך, אך קטן משמעותית בקרב מצביעי 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ שרק 30% מתנגדים לכך. במקרה של ממשלת אחדות עם 'הליכוד' שבה נתניהו לא מתפקד כראש הממשלה הראשון ברוטציה, ההתנגדות מתרככת ועולה מהסקר כי כמעט שליש - 32% ממצביעי 'יש עתיד' ורוב - 55% ממצביעי 'המחנה הממלכתי' השיבו כי יסכימו לכך.

מבין כלל המשיבים בסקר ישנו רוב של 58% להצטרפות מפלגתם לממשלת אחדות בראשות הליכוד (27% תומכים בכל מקרה, 22% - רק בתנאי שנתניהו אינו הראשון ברוטציה), כאשר 34% מתנגדים לכך בכל תנאי.

משתתפי הסקר מבין מצביעי 'הליכוד', 'המחנה הממלכתי' ו'הציונות הדתית', נשאלו האם הם בעד שהמפלגה עבורה הצביעו תצטרף לממשלה בראשות יאיר לפיד?

מקרב תומכי נתניהו שהם מצביעי הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות מסרבים ברוב גורף של 84% להצטרפות מפלגותיהם לממשלה בראשות יאיר לפיד, כאשר רק 11% מסכימים לכך. זהו גם מספר המתנגדים בקרב מצביעי 'הליכוד' כולם - 84%, כאשר הוא קטן מעט יותר בקרב מצביעי 'הציונות הדתית' - 81% מהם מתנגדים לכך.

בקרב מצביעי 'המחנה הממלכתי' מסכימים ברובם הגדול - 86% להצטרפות לממשלה בראשות לפיד. מבין כלל המשיבים בסקר זוכה ממשלה בראשות לפיד להסכמה של 33% לעומת התנגדות בשיעור של 63%.

שאלה דומה נשאלו מצביעי 'הליכוד', 'יש עתיד' ו'הציונות הדתית', האם יסכימו להצטרפות מפלגתם לממשלה בראשות בני גנץ? 

כאן עולה מסקר 'פאנלס פוליטיקס' כי ההתנגדות של תומכי נתניהו לממשלה בראשות בני גנץ קטנה יותר, כאשר כשני שלישים 68% מקרב מצביעי 'הליכוד' מתנגדים לכך ו-27% מסכימים, המהווים כרבע ממצביעי המפלגה. רוב מצביעי 'יש עתיד' 83% מהם מסכימים להצטרפות מפלגתם לממשלה בראשות גנץ.

באשר למצביעי 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, 67% מתנגדים, לעומת 28% שמסכימים. ל-5% אחרים לא היתה דעה בנושא.

כאשר מבין כלל המשיבים נחלק הציבור בין 49% שמסכימים להצטרפות מפלגתם לממשלה בראשותו לעומת 44% שמתנגדים.

 

בחירות לכנסת ה-25 פאנלס פוליטיקס סקר דעת קהל בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד