י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
זוכה להתנגדות פנימית

היוזמה למניעת בחירות שישיות אם נתניהו לא ינצח

האם מדובר בספין או ביוזמה שבאמת מתבשלת כתכנית ב'? לפי דיווח של העיתונאי שלום ירושלמי מתגבשת יוזמה בליכוד למקרה שגוש הימין לא ישיג 61, תוקם ממשלת אחדות עם בני גנץ כשמצד הליכוד יכהן ראש ממשלה חליפי שאינו נתניהו שיסתפק אולי בראשות וועדה | וגם, הפגישה המשולשת של הח"כ החרדי עם נציגי נתניהו וגנץ

היוזמה למניעת בחירות שישיות אם נתניהו לא ינצח
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בכירים בליכוד מריצים יוזמה חדשה, למקרה שלא יהיה 61 לגוש הימין ומתוך הנחה שבנימין נתניהו לא יצליח להקים את הממשלה הבאה. לפי היוזמה עליה מדווח הפרשן שלום ירושלמי ב'זמן ישראל', נתניהו יישאר יו"ר הליכוד, יהיה חבר בכיר בכנסת הבאה, אבל לא יהיה חבר בממשלת אחדות שתקום עם המחנה הממלכתי, המפלגות החרדיות ואולי שותפים נוספים.

לפי התוכנית הזו, בממשלה האחדות שתקום יכהן ראש ממשלה מהליכוד, שאותו יבחר נתניהו. ראש הממשלה הזה יהפוך להיות חליפי אחרי תקופה רוטציונית שיסוכם עליה עם בני גנץ.

בממשלה הזו יכהנו 12-10 שרים מהליכוד, ואחרי שהם יתפטרו במסגרת החוק הנורווגי ייכנסו לכנסת מחליפים שיגיעו עד העשירייה הרביעית ברשימה, מה שיגביר את ההשפעה ואת מוטת הכנפיים של הליכוד בממשלה ובכנסת.

חבר כנסת בכיר בליכוד אומר לשלום ירושלמי ב'זמן ישראל' כי "זה הפתרון הכי טוב, אף אחד לא רוצה בחירות שישיות. נתניהו עצמו לא ירצה שהבחירות הבאות יהיו על שמו ובאשמתו, ועד אז יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה. מצד שני הוא לא רוצה ללכת הביתה". לדבריו, "אנחנו נגיע להסכמה עם כולם שנתניהו יהיה יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת".

עוד אומר אותו ח"כ אלמוני לירושלמי: "נתניהו גם יישאר יו"ר הליכוד ויבחר את השרים, כאילו שזכה בבחירות. הוא יוכל להמשיך ולנהל את המשפט שלו. החיכוך היחידי יהיה על זהות ראש הממשלה החליפי. יריב לוין יכול להיות מועמד מוסכם, כי הוא גם זכה במקום הראשון בפריימריז, אבל לא בטוח שבכירים כמו ניר ברקת או ישראל כ"ץ יסכימו, גם אם מדובר בתפקיד זמני".

ליוזמה המדוברת בליכוד יש כבר מתנגדים. מקורבים לחבר הכנסת ניר ברקת שרואה עצמו כיורשו של נתניהו בהנהגת הליכוד - דורשים בפורומים שונים לקיים פריימריז לראשות 'הליכוד' אם נתניהו לא יצליח להשיג 61 מנדטים, מתוך תקווה שברקת יגבר על שאר המתמודדים כשהבולט שבהם הוא ישראל כץ שזוכה לתמיכה רחבה בתוך הליכוד ובעיקר מצד חברי הכנסת.

מקורב פוליטי לניר ברקת אמר ל'זמן ישראל': "בצמרת הליכוד, ואני מדבר עם כולם, לא רוצים בחירות שישיות. זה כבר לא יהיה יותר. אם נתניהו לא ישיג רוב, אנחנו נדרוש פריימריז חדשים. זו לא מונרכיה שבה הוא מעביר את השרביט ליורש. בפריימריז כאלה ניר ברקת ינצח את כולם בפער גדול".

לצד כל זאת מדווח ירושלמי כי בכיר בליכוד טלפן אליו בסופ"ש וסיפר לו על פגישה שהתקיימה בין יריב לוין מ'הליכוד', זאב אלקין מ'המחנה הממלכתי' ויצחק פינדרוס מ'יהדות התורה', ובה נדונו כל התסריטים הללו.

כל השלושה מכחישים בתוקף כי התקיימה פגישה כזו, אבל הקונספירציות רצות כל הזמן. פינדרוס עצמו כן הגיב לדיווח ומסר: "אם נתניהו לא ישיג 61 חברי כנסת אנחנו הולכים לבחירות שישיות, נקודה".

במידה ואכן ייצא מהלך שכזה לפועל, מי שיסונדל יהיה כנראה ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שיאלץ לעזוב את תפקידו אחרי חודשים ספורים בלבד.

בחירות לכנסת ה-25 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד