י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
כיסו את עיניו

רוסיה חטפה את ראש מפעל תחנת הגרעין

ראש תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה נחטף, כך מסרה חברת החשמל הגרעינית של אוקראינה. כוחות רוסים עצרו את מכוניתו של המנהל, כיסו את עיניו ולאחר מכן לקחו אותו למקום לא ידוע

רוסיה חטפה את ראש מפעל תחנת הגרעין
איהור מוראשוב צילום: צילום מסך

אוקראינה האשימה ביום שבת את רוסיה בחטיפת ראש תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה, מתקן שנמצא כעת בשליטת הכוחות הרוסיים.

איהור מוראשוב, מנהל תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, נתפס על ידי כוחות רוסים ביום שישי אחר הצהריים, כך מסרה חברת הגרעין האוקראינית Energoatom. "אין מידע על גורלו", כתב נשיא חברת "אנרגואטום" פטרו קוטין בטלגרם.

כוחות רוסים עצרו את מכוניתו של מורשוב, כיסו את עיניו ולאחר מכן לקחו אותו למקום לא ידוע, כך מסרה החברה. "מעצרו על ידי רוסיה מסכן את הבטיחות של אוקראינה ותחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה", אמר קוטין.

קוטין קרא לשחרורו המיידי של מורשוב. רוסיה לא הודתה בחטיפה של מנהל המתקן. עם זאת, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה כי רוסיה מסרה לה כי "מנכ"ל תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה נעצר זמנית כדי לענות על שאלות".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שיש לה צוות במפעל, הודיעה כי יצרה קשר עם גורמים רוסים בשל החטיפה. "יצרנו קשר עם הרשויות הרוסיות ואנחנו מבקשים הבהרות", אמר דובר הסוכנות. סבא"א הזהירה כי הלחימה עלולה להצית קטסטרופה גרעינית וקראה להקים "אזור בטיחות וביטחון" סביב המפעל. זפוריז'יה הוא אחד מארבעת האזורים האוקראינים שסופחו באופן בלתי חוקי על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שישי האחרון.

מלחמת אוקראינה רוסיה כור גרעיני אתר גרעין חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}