כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
תביעה נגד בית הספר

הושעה לאחר שהורה לתלמידים להכין כרזות תעמולה נאציים

מורה מניו ג'רזי תובע את בית הספר לאחר שהושעה בגין שיעורים על היטלר. הוא לימד את התלמידים על עלייתו ונפילתו של אדולף היטלר והשימוש של הנאצים בצלבי קרס, ונתן לתלמידים משימה להכין כרזות בסגנון תעמולה נאצית

הושעה לאחר שהורה לתלמידים להכין כרזות תעמולה נאציים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מורה בחטיבת הביניים מוודקליף לייק, ניו ג'רזי, תבע את בית הספר לאחר שהושעה בעקבות תלונות שהוא מלמד שיעורי היסטוריה נאציים.

הורים ותלמידים התלוננו לאחר שהמורה להיסטוריה רוברט ולש לימד את התלמידים על עלייתו ונפילתו של אדולף היטלר והשימוש של הנאצים בצלבי קרס, ונתן לתלמידים משימה להכין כרזות בסגנון תעמולה נאצית.

במסמכי בית המשפט, ולש מאשים את בית הספר וודקליף לייק בהטרדה, הפחדה ובריונות. "שיעור הנושא כלל הדרכה על עלייתם של אדולף היטלר והנאציזם, ושיעור על ממשלות טוטליטריות באופן כללי, כולל כיצד תנועות כאלה צוברות כוח", נכתב בתביעה.

בתביעה של ולש נאמר, כי הוא מלמד את הכיתה כבר עשור ומערך השיעור כולל פרויקט הכנה כרזות שבו התלמידים צריכים להכין כרזה בסגנון תעמולה נאצית. בעוד שחלק מהתלמידים ציירו צלבי קרס על הפוסטרים שלהם, ולש "הנחה במפורש את התלמידים לעולם לא לצייר את צלב הקרס מחוץ לכיתה, כי זה נחשב לסמל שנאה", נטען בתביעה.

ולש הושעה ללא קבלת שכר מוקדם יותר השנה. הוא אומר שהוא לא יודע מתי הוא יחזור לעבודה שלו בחזרה, אם בכלל. "הדירקטוריון יודע היטב שהתובע סומן כעת באופן כוזב בקהילה כאיזשהו מורה פרו-היטלר, שיסיים למעשה את קריירת ההוראה שלו", נכתב בתביעתו.

תלמידים בית ספר נאצים היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד