כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
כל האוכל בתשיעי

מצב מדאיג של משפחות לפני יום כיפור: "ילדים מתהלכים עם קיבה מורעבת"

ב'בית התבשיל' נערכים לשליחת אלפי סעודות 'כל האוכל בתשיעי' ושבירת הצום למשפחות רעבות • "בזכות הסעודה ששלחת הם יקיימו את 'כל האוכל בתשיעי' כהלכה ובהידור, ובד בבד יוכלו גם לעבור את הצום כראוי, להתפלל מתוך יישוב הדעת, והכול ייזקף לזכותך"

מצב מדאיג של משפחות לפני יום כיפור: "ילדים מתהלכים עם קיבה מורעבת"
סעודת עניים צילום: מתוך אתר בית התבשיל

בימים אלו, ערב יום הכיפורים תשפ"ג, יחד עם ההכנה הרוחנית ליום הקדוש, מתכוננים יהודים לסעודת ערב יום הכיפורים. 'כל האוכל בתשיעי ומתענה בעשירי' אמרו חז"ל, 'כאילו התענה תשיעי ועשירי', וחז"ל במדרש הפליגו כמה יש לכבד ולהדר בסעודה זו.

אבל יש בתים שבהם הכיריים עומדות שוממות כבר זמן רב. אין סירים מתבשלים. אין ארוחות חמות ומשביעות, אבל יש ילדים שמתהלכים עם קיבה מורעבת חסרת מנוח. מדהים להיווכח כל פעם מחדש עד כמה הפעולה הפשוטה הזו, הכנת ארוחה חמה למשפחה, היא בכלל לא פשוטה.

אל תאחרו את המועד, היכנסו לאתר של בית התבשיל>>>

היא לא פשוטה כשעקרת הבית למשל טרודה בעניין רפואי של אחד מבני הבית ששואב את כל כולה, עד כי אינה מסוגלת פיזית ונפשית לעמוד ולבשל ארוחות. היא לא פשוטה כשאחד ההורים אינו מתפקד ל"ע וכל עול הבית נופל על ההורה השני שכורע תחת הנטל ובקושי מסתדר עם שאר המטלות, ופשוט 'לא מגיע' לבישול ארוחות חמות.

והתוצאה? נשמעת היטב בפניות והבקשות שזורמות למשרדי 'בית התבשיל', ארגון החסד העוסק בשליחת ארוחות חמות ומבושלות למשפחות שנקלעו בדיוק לנקודה הזו. לילדים רעבים שנאלצים להתקיים על אוכל קר, מציות וכריכים וחטיפים זולים, במשך שבועות ארוכים, מזון שרחוק מלהשביע ולהניח את הדעת.

בימים אלו, ערב יום הכיפורים, כשכולנו מתכוננים לקראת הצום והסעודות שלפניו ולאחריו, עלינו לדאוג שבעתיים לאלו שעבורם 'צום' אינו תופעה נדירה אלא מציאות כואבת יומיומית, לילדים קטנים, אידישע קינדערל'ך ש'נעבעך', לדאבון הלב מסתובבים ימים ולילות עם בטן מקרקרת, כי אין מי שיעמיד עבורם תבשיל מזין ומשביע.

הרי כולנו מחפשים זכויות, כולנו מבקשים למצוא את המעשה הטוב שיכריע את כף הזכויות שלנו לטובה, שיוציא את משפטנו כאורה לשנה טובה ומתוקה.

האם יש לך זכות אדירה מזו? לשלוח סעודה מבושלת ומזינה למשפחה יהודית רעבה, סעודה לערב יום הכיפורים ולמוצאי הצום? סעודה שבזכותה הם יקיימו את 'כל האוכל בתשיעי' כהלכה ובהידור, ובד בבד יוכלו גם לעבור את הצום כראוי, להתפלל מתוך יישוב הדעת, בזכותך.

במטבחי 'בית התבשיל' עמלים בימים אלו על בישול ואפיית והכנת קומפלקס הסעודות שיישלחו לקראת יוהכ"פ, סעודה מפסקת, סעודה למוצאי הצום, סעודות חגיגיות מושקעות, עשויות במסירות ובאהבת ישראל, כשבין המקבלים קשישים ומבוגרים, יהודים שאינם בקו הבריאות ל"ע, משפחות שנקלעו למצוקה תפקודית.

 והבטיחו לעצמכם שבעז"ה ליום הכיפורים תשפ"ג תיכנסו בידיעה שזכיתם! זכיתם להאכיל משפחה יהודית רעבה! בזכותכם הם קיימו בהידור את מצוות היום בערב יום כיפור, בזכותכם הם גם יודעים שיש להם 'פת בסלם' למוצאי הצום.

ובזכות השתתפותכם ועזרתכם להשביע נפשות יהודיות רעבות, תזכו בעז"ה להיחתם לשנה טובה ומתוקה, עם מליצי היושר הגדולים ביותר שימליצו ויפעלו עבורכם בשמים את החתימה הטובה ביותר, וכלשונו של מרן שר התורה ה'דרך אמונה' זצוק"ל במכתבו למען 'בית התבשיל':

"וזכות עצומה ליום הדין להיות שותף במפעל קדוש זה להאכיל אלפי נפשות רעבים בפרט בימים הקדושים אשר כל אחד מחפש זכויות, וכל התורמים להם יתברכו בשנה טובה ומתוקה ונחת מהצאצאים ולא ידעו מחסור כל ימיהם (חי"ק)".

אל תאחרו את המועד, היכנסו לאתר של בית התבשיל>>>

בית התבשיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד