י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
ומי המתאים לראשות ממשלה

גל הטרור: מה חושב הציבור על אופן הניהול של לפיד וגנץ

נתניהו ממשיך להוביל באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה לעומת לפיד וגנץ, אולם הפער מצטמצם. מה באשר לתפקוד של לפיד וגנץ במשבר הביטחוני והאם פסילת בל"ד מוצדקת

גל הטרור: מה חושב הציבור על אופן הניהול של לפיד וגנץ
לפיד וגנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד 29 ימים נצעד אל הקלפי בפעם החמישית בשלוש השנים האחרונות, כדי לבחור את הכנסת ה-25 ואולי הפעם גם את זהות הממשלה הבאה.

לצד סקר מנדטים שערך פרופ' קמיל פוקס ופורסם אמש ב'חדשות 13', נשאלו משתתפי הסקר מיהו המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. ובכן, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ממשיך להוביל בפער על יאיר לפיד – 45 אחוזים מול 33 אחוזים. הפער גדול יותר בין נתניהו לבני גנץ – 45 אחוזים מול 30.

בסקר נשאלו עוד, האם פסילתה של מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת נכונה? רוב הנשאלים מסכימים עם הפסילה ו-54 אחוזים השיבו כי היא מוצדקת לעומת 20 אחוזים שחושבים שהיא אינה מוצדקת.

כן נסקרו הנשאלים, האם לדעתם לפיד מנהל את המדיניות הישראלית בכל הנוגע למשבר בין רוסיה לאוקראינה בצורה טובה. כאן הציבור חלוק – 35 אחוזים חושבים שהוא מנהל את המשבר בצורה טובה מול 35 אחוזים שחושבים שהוא מנהל בצורה לא טובה.

גם באשר לשאלת ניהול המתיחות בשטחים מצד לפיד וגנץ התוצאה דומה. 40 אחוזים חושבים שראש הממשלה ושר הביטחון מנהלים את ההתמודדות של ישראל מול המצב בשטחים בצורה טובה מול 40 אחוזים שחושבים שגל הטרור מנוהל בצורה לא טובה.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון והתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

גל טרור בחירות לכנסת ה-25 קמיל פוקס סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד