כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
העלייה באנטישמיות

יהודי צרפת לילדים: לא לחשוף את הדת בפומבי

מחקר חדש מגלה כי האנטישמיות בצרפת בעליה, וכי חצי מהיהודים הצרפתים ממליצים לילדים שלהם לא לחשוף את הדת שלהם בפומבי. האנטישמיות מגיעה מ"השוליים השמאליים הקיצונים". אנטישמיות זו "מסתירה את עצמה לעתים קרובות מאחורי מסכת זכויות האדם והשוויון"

יהודים בצרפת
יהודים בצרפת צילום: אבי לוי

כמעט מחצית מיהודי צרפת אומרים לילדיהם לא לחשוף את דתם בפומבי, כך עולה ממחקר חדש ומדאיג. המחקר שכותרתו "הערכה שנתית - המצב והדינמיקה של העם היהודי", פורסם בספטמבר האחרון, ומתעד עלייה באנטישמיות ברחבי אירופה וארה"ב משמאל ומימין, בשל שינויים בפוליטיקה הלאומית ואירועים גיאופוליטיים.

המחקר קובע שבצרפת, האנטישמיות מגיעה מ"השוליים השמאליים הקיצונים" שגדלו בשנים האחרונות. אנטישמיות זו "מסתירה את עצמה לעתים קרובות מאחורי מסכת זכויות האדם והשוויון". עוד עולה מהמחקר, כי: "המדינה היהודית מתוארת לעתים קרובות על ידי פעילים בתנועות אלה כמעוז האחרון של הקולוניאליזם, ישות רעה שיש לפרק".

עוד קובע המחקר כי 20 אחוז מיהודי צרפת הותקפו פיזית, 37 אחוז חשים חוסר ביטחון, ו-45 אחוז מההורים היהודים "מבקשים מילדיהם לא לחשוף את דתם". עם זאת, צוין כי במהלך הלחימה בין ישראל לחמאס ב-2021, ממשלת צרפת "אימצה מדיניות מונעת למניעת התקפות על יהודים", שהיא מייחדת אותה כ"חריג חיובי".

הדו"ח נערך על ידי המכון למדיניות העם היהודי (JPPI), ארגון ללא מטרות רווח במטרה לקדם ולהבטיח את שלום העם היהודי וישראל. המחקר קובע כי צעירים יהודים ברחבי העולם, במיוחד בארצות הברית, "מורידים את הפרופיל היהודי-ציוני שלהם בניסיון לשמור על מעמדם החברתי בקרב חבריהם הלא-יהודים".

עוד נקבע, כי "קמפוסים של מכללות אמריקאיות נותרו חממה של פעילות אנטי-ישראלית, אנטי-ציונית, המעמידה סטודנטים יהודים במגננה".

בבריטניה, 18% מהיהודים הודו כי הם מרגישים לא רצויים, ורבים אמרו כי הם מרגישים תמיכה מועטה או ללא תמיכה כלל במלחמה באנטישמיות מ"חוגי שמאל מתקדם". עוד עולה, כי "מסגור זה מהווה מכשול למלחמה באנטישמיות ותורם באופן משמעותי לכישלון להכיר באנטישמיות ולהתמודד נגדה בקרב השמאל הרחב".

גרמניה התגלתה כמדינה מעוררת דאגה משמעותית. 40 אחוז מהיהודים אמרו שהם "קופחו, נדחקו לשוליים או מאוימים בדרך זו או אחרת במהלך השנה האחרונה", המחקר ציין תוצאות סקר המראות שלפחות לרבע מהגרמנים יש דעות אנטישמיות, שחלקן קשורות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

המדיה החברתית היא גם תחום מדאיג: "המדיה החברתית ממשיכה להוות פלטפורמה מרכזית להפצת שיח, אידיאולוגיה וסטראוטיפים אנטישמיים, ולאינטראקציה של אנטישמים זה עם זה. הפעולות שנוקטות רשתות המדיה החברתיות נגד התופעה עד היום, לא הפחיתה אותה משמעותית" נאמר במחקר. הקבוצה הגיעה למסקנה כי האנטישמיות תמשיך להוות בעיה בפני יהודי אירופה בשנים הקרובות, וקראה לישראל לעבוד עם ארגונים בינלאומיים כדי להילחם בה.

צרפת אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד