ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המחאות באיראן

ערוץ פרו חיזבאללה: "הצעירה שנהרגה הייתה סוכנת ישראלית"

הטלוויזיה בלבנון טוענת כי הצעירה שנהרגה על ידי משמרות המהפכה, הייתה סוכנת ישראלית מכיוון שהיא כורדית "עם קשרים לקבוצות מורדים כורדיות שנלחמות נגד הרפובליקה האסלאמית"

ערוץ פרו חיזבאללה: "הצעירה שנהרגה הייתה סוכנת ישראלית"
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

פקידים איראנים הטילו ספק אם הצעירה מחסה אמיני נהרגה במעצר משטרתי. גם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הטיל ספק בכך. נסראללה, שתנועתו חיזבאללה נוצרה על ידי איראן בתחילת שנות ה-80 ומאז הוא מקבל כסף ונשק מאיראן, אמר לתקשורת בלבנון כי מותה של אמיני הוא "אירוע מעורפל", וזאת הייתה מזימה להחליש את הרפובליקה האסלאמית וליצור מתחים אזוריים.

"המדינה האיראנית היא מטרה ולכן כל תקרית מנוצלת כדי להסית אנשים נגד המדינה הזו", טען נסראללה. ההפגנות הכלל ארציות וגל אי ציות אזרחי בעקבות מותה של אמיני הובילו לאתגר רציני עבור הרפובליקה האסלאמית. כוחות הביטחון הרגו יותר מ-150 מפגינים וצופים חפים מפשע ברחובות, מה שעלול לעורר אי שקט נוסף בשבועות הקרובים.

כל היחלשות של המשטר האיראני תהיה מסוכנת לנציגיו, כמו חיזבאללה שתלוי כמעט לחלוטין בתמיכתה של טהראן. גורמים איראנים ניסו תחילה לטעון כי האישה בת ה-22 שנעצרה על ידי משטרת החיג'אב סובלת ממחלה, שלדבריהם גרמה לה להיכנס לתרדמת בתחנת משטרה.

לאחר שערוץ 'איראן אינטרנשיונל' פרסם את בדיקת ה-CT של בית החולים שלה שמראה גולגולת שבורה, לא ניתן היה לתמוך יותר בגרסה זו. ביום שלישי ניסה ראש מערכת המשפט של איראן, מוחסן ג'י, לטעון כי מחסה אמיני נעצרה לעיני הציבור וכך היו עדים שהיא לא הוכתה. עם זאת, לפי כל הסימנים, היא נפגעה בראשה לאחר שנדחפה לניידת משטרה שבה לא היו עדים, או אף אחד שהעז להתבטא נגד זה.

עדת ראייה אחת ששוחחה עם אמיני בתחנת המשטרה סיפרה לערוץ הטלוויזיה Iran International ב-26 בספטמבר כי היא התלוננה על כאבים בראש לפני שהתעלפה ופונתה לבית החולים, לשם הגיעה בתרדמת.

אולם הטענה המדהימה ביותר הגיעה מהטלוויזיה "אל מנאר" של החיזבאללה בלבנון הנתמך על ידי איראן. פרשן בטלוויזיה אמר שאמיני הייתה סוכנת ישראלית מכיוון שהיא כורדית עם קשרים לקבוצות מורדים כורדיות שנלחמות נגד הרפובליקה האסלאמית. יש להניח שלקבוצות הכורדיות יש קשרים עם ישראל, ששלחה את אמיני לאיראן "עם כדור התאבדות" והיא "נכנסה לתחנת משטרה" והשתמשה בגלולה כדי להתאבד כדי שניתן יהיה להאשים את איראן.

איראן הפגנות אלימות מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד