ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
ירי חי לעבר מפגינים

איראן: סטודנטים אמיצים לנשיא ראיסי "לך מכאן"

נשיא איראן אברהים ראיסי ביקר בקמפוס של אוניברסיטת אלזהרה כדי לנאום בפני מי שכינה "מתפרעים" והם קראו לו ללכת משם. המחאות החלו לאחר שצעירה מתה במעצר משטרתי בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש של המדינה לנשים

איראן: סטודנטים אמיצים לנשיא ראיסי "לך מכאן"
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: צילום מסך

סטודנטים בטהרן קראו באומץ לנשיא איראן אברהים ראיסי "ללכת מכאן". הנשיא הגיע בשבת לנאום על המחאות באיראן בעקבות מותה של מאסה אמיני הכורדית בת 22 בזמן שהיתה במעצר נכנסות לשבוע הרביעי שלהן. בינתיים, שני בני אדם נהרגו בזמן שכוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים בערים הכורדיות באיראן סנאנדג' וסאקז, כך מסרו ארגוני זכויות אדם.

אמיני, שמתה במעצר משטרתי ב-16 בספטמבר, נעצרה על ידי "משטרת המוסר" של איראן בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש של המדינה לנשים. הנשיא ראיסי נאם בשבת בפני פרופסורים וסטודנטים באוניברסיטת אלזהרה בטהראן. הוא קרא שיר שהשווה בין "פורעים לזבובים".

סטודנטים אמיצים צועקים לעבר נשיא איראן

"הם מדמיינים שהם יכולים להשיג את מטרותיהם המרושעות באוניברסיטאות", כך ציטטה הטלוויזיה האיראנית את דברי הנשיא. "ללא ידיעתם, הסטודנטים והפרופסורים שלנו ערניים ולא יאפשרו לאויב לממש את מטרותיהם המרושעות". סרטון שפורסם בטוויטר הראה סטודנטיות קוראות לנשיא "ראיסי תלך מכאן" במהלך ביקור הנשיא.

הפגנות דווחו גם באוניברסיטת שריף לטכנולוגיה בטהרן, שהייתה המקום שבו בוצע דיכוי ממשלתי בסוף השבוע שעבר. בסנאנדג', בירת מחוז כורדיסטן באיראן, אדם אחד נורה למוות בעת שנסע בכביש מרכזי, כך מסרו רשת זכויות האדם של כורדיסטן וארגון הנגאו לזכויות אדם. שתי ארגוני הזכויות דיווחו כי האיש נורה לאחר שצפר לכוחות הביטחון.

סוכנות הידיעות האיראנית פארס אמרה כי מפקד המשטרה במחוז כורדיסטן הכחיש דיווחים על שימוש בירי חי נגד מפגינים. בנוסף, מפגין נהרג לאחר שכוחות הביטחון ירו יריות כדי לפזר המונים בעיר, ו-10 מפגינים נפצעו, אמרו פעילי זכויות האדם.

איראן נשיא איראן הפגנות באיראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד