ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
שמחה וצהלה בימין

שופטי העליון נגד הנשיא הבא: עמיחי שיקלי רשאי להתמודד לכנסת

ברוב מוחץ אישרו שמונה מתוך תשעת שופטי בג"ץ את התמודדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד, בניגוד לנשיא העליון הבא יצחק עמית - יו"ר ועדת הבחירות | גם מפלגת בל"ד אושרה פה אחד כי תוכל להתמודד בבחירות | מדובר במכה קשה ליו"ר ועדת הבחירות ששתי פסיקותיו בוטלו

שופטי העליון נגד הנשיא הבא: עמיחי שיקלי רשאי להתמודד לכנסת
אבו שחאדה/השופט עמית/שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה פוליטית בבג"צ: שופטי בית המשפט העליון הכריעו ברוב של 8 בעד ואחד נגד, כי למרות הכרעת יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית, ח"כ לשעבר עמיחי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת ה-25.

שיקלי נפסל על ידי השופט עמית העומד בראשות ועדת הבחירות בנימוק כי הוא פרש מהכנסת במועד מאוחר אחרי שהוכרז כפורש מסיעת 'ימינה', ולכן לא יוכל להתמודד ברשימה שהייתה קיימת בכנסת ה-24 כדוגמת הליכוד - בה שוריין במקום ה-14 ברשימה.

בליכוד הגישו ערעור לבית המשפט העליון, וביום חמישי התקיים דיון ממושך בהרכב מיוחד של תשעה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות שהודתה במהלך הדיון כי מדובר בהחלטה משפטית קשה.

היום (ראשון) הכריעו שופטי העליון כי בניגוד להחלטת השופט עמית שצפוי לכהן בקרוב כנשיא בית המשפט העליון אחרי סיום כהונה של חיות כי עמיחי שיקלי יוכל להתמודד לכנסת ה-25 ברשימת הליכוד. בעד ההחלטה היו השופטים חיות, פוגלמן, סולברג, ברק-ארז, ברון, מינץ, אלרון ווילנר, ובדעת יחיד נגד היה השופט עופר גרוסקופף.

בנוסף הכריעו שופטי בג"ץ פה אחד ללא מתנגדים כי מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה שפרשה מהרשימה המשותפת להתמודדות עצמאית תוכל להתמודד בבחירות.

בליכוד שמחים על שתי ההחלטות, שכן גם הכשרתה של בל"ד לפי הערכות מיטיבה עם גוש הימין, שכן אם בל"ד לא תעבור הסיכוי למעל 61 מנדטים לגוש הימין עולה.

ח"כ לשעבר ולעתיד עמיחי שיקלי הגיב להחלטה ומסר: "מברך על החלטת השופטים, הצדק נעשה. עכשיו עם הפנים קדימה לניצחון הליכוד והמחנה הלאומי".

יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה הגיב להחלטת שופטי העליון ואמר: "החלטה חשובה שקיבל בית משפט העליון פה אחד והיא לסתום את הפיות של כל הגזענים הקטנים אשר מנסים שוב ושוב לפסול את בל"ד מלהתמודד בבחירות. אנחנו נמשיך את מאבקנו למען צדק, שוויון למען כל אזרחים במדינת כל אזרחיה".

עמיחי שיקלי סיעת בל"ד יצחק עמית בג"ץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד